Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Almás pite szappan

Tegnap a szomszéd néni hozott almát. Van is itthon, akkor gondoltam, almás pitét készítek nasinak.
De lehet olyan szappant is ugyebár, végiggondoltam, szétnéztem, és arra jutottam, semmi akadálya, hogy almának a levében oldjam a lúgot.
Le is centriztem pár almát, és belefogtam.
Maga az alapszappan olívaolaj és kókuszolaj elszappanosításával jött létre.
Ebbe super fatként olívaolajat tettem, fehér agyagot, és fahéj illóolajat.
Ez volt a tészta.
A harmadát külön tettem, ebbe raktam az alma kicentrifugázás után megmaradt száraz anyagát, fahéjport és hennát, majd rásimítottam a "tésztára", amit a tepsi aljára kentem.
Egész szépen elváltak a színek már egymástól, kíváncsi leszek, milyen lesz négy hét múlva.
A maradék anyagot zacskóba kanalaztam, amire lukat vágtam, és díszítettem vele.
A kész, rácsos tetejű pitémre kis fehér agyagot szórtam, mint porcukrot, és persze fahéjport.
Szerintem nagyon szép, az illata pedig? Mint a fahéjas almás sütié. Szuper.

egyben persze nem fotóztam le...

Ebben a családban már senki nem hiszi azt a szappanokra, hogy süti, maximum Livike, de ez érthető.
A sütőtökösről annyit, hogy annyi szappanos készítette már el, hogy nem igazán van már benne kihívás, nem tudok hozzátenni semmi új ötletet, nincs sok kedvem hozzá.
Én csak ihletből tudok szappant csinálni, az pedig általában ilyen hirtelen ötletből indul, és hiába van a fejemben 4-5 szappanterv, ha egyszer a hatodik ugrik fel, mint megvalósítandó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...