Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Citromos-paradicsomos olívaszappan és újraolvasztás

A citrom levének a felhasználása szappanba teljesen felborította az alap elképzeléseimet, amiket fel szoktam írni, szappantervként.
Olvastam róla, hogy tonizál, fertőtlenít, aknés, szeborreás bőrre jó, és a többi.
Ezért félredobtam egyéb terveim, előrevettem ezt, és nekiálltam ennek a csodásra sikeredett szappannak.
citromos-paradicsomos olívaszappan

1 liter olívaolajból készült, lúgoldónak pedig a frissen facsart citrom levét használtam, némi vízzel keverve.
Mikor elérte a puding állagot, akkor raktam bele a hidegen sajtolt mogyoró olajat, ami gazdag E vitaminban, és mélyen a bőrbe szívódó hatású olaj.
Raktam még bele bőven citrom illóolajat, és ezután szedtem ketté a masszát.
Az egyik felébe ment a citromok levének sűrű része, azaz a citrom húsa, a másik felébe pedig egy paradicsomnak a sűrű része, a turmixolás-szűrés után visszamaradt pép, és egy kanál fűszerpaprika is plusz színezéknek.
A két részt elválasztó sáv szénporral van színezve, mint ahogy a teteje is.
Szerintem gyönyörű lett, úgy ahogy ez az újraolvasztott és mozaikkal díszített csokis-hennás bergamott illóolajos szépség.
hennás mozaikszappan
Egy korábbi mozaik szappant olvasztottam, mert egyszerűen széthullott.
Azt múlt héten csináltam, mikor vágtam már akkor félretettem egyes részeit, és másnap újra is olvasztottam, tengeri sós muffin szappanokat készítve belőle.
csokis-tengeri sós muffinszappan
Majd mostanra száradt annyit, hogy láttam, sehogy nem lesz jó, mert esik szét, ezért lereszeltem.
Adtam hozzá annyi folyadékot, hogy újra pudingos állagú legyen, majd mikor felolvadt, bergamott illóolajat, és formába szedtem egy részét.
Ebbe ment két mozaik-csík, aminek a tetejére raktam a többi olvadékot, hennaporral vegyítve.
A képen látható, nem olvadt fel teljesen, de csak annyira maradt egyben, hogy szépre díszítse ezt a szappant.
Ami most már egy tökéletesen tömör, egyben maradó szappan lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...