Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Cserepes szappan és vegyes zöldséges

A zöldségekkel és egyéb konyhaszekrényben fellelhető ehető dologgal színezés izgalmas kísérletezés.
Míg a kézről szinte levakarhatatlan vörös káposzta semmit nem csinál a szappannal, hisz előbb sebarna lesz, majd színét veszti, a paradicsom narancssárgásra festi, a cékla rózsaszínesre.
A megborult kurkuma, ami olyan erős narancs színt produkált, hogy teljesen lelkes lettem, másnapra erősen "napszítta" lett.
Nagyon szépnek találom a szivárványos szappanokat, de én azt hiszem nem fogok rásegíteni a színekre szintetikus szinezőkkel.
Mert már a gondolattól rossz érzéseim vannak, hogy kézbe vegyek egy ételszínezéket, melyre rá vagyon írva: "Gyerekeknél viselkedési zavart okozhat."
És nem tudom mi szívódhat fel bőrön át, de nem is akarok ezzel próbálkozni.

Akkor a szappanok, kezdve a zöldségessel.
Reprodukciónak indult, persze más lett.
Leturmixoltam egy paradicsomot, céklát, répát és citromot.
Ennek a leszűrt levében oldottam a lúgot, majd az olívaolaj-kókuszolaj keverékkel vegyítettem.
Először próbáltam ki botmixer nélkül, habverővel.
Könnyebben tisztítható, nem zörög,és pénzbe sem kerül a használata.
Három perc keverés után lett puding.
Az egészet elkevertem egy pár kanál zöldségpéppel, geránium-bergamott illóolajokkal, és formába szedtem.
Egy merőkanálnyit visszatartottam, elkevertem finom kakaóporral, és a tetejét színeztem vele.
Super fatnek olívát, mogyoróolajat és szezámolajat kapott.

A cserepes szappan nevet Kira adta.
Amiből az ötlet született? Semmi extra, volt már - illetve van még - csoki-kókusz szappanom, de most nem csíkos lett, és nem csokival, hanem kakaóval.
Az alap megintcsak olíva-kókuszolaj, a lúgoldó pedig saját készítésű kókusztej.
Super fat a kókusz zsírja, kakaóvajjal keverve.
Illata a sok-sok narancsillóolajtól van.
Akad benne némi kaolin, azaz fehér agyag, és a kakaós díszítés a tetején, tetőcserepes formában.
A következő bejegyzésben a szappangolyókról olvashattok majd.
Adalékokkal és egyéb mérgekkel kapcsolatban pedig a Kotyvasztó blogon írok.

2 megjegyzés:

  1. Inkább legyen egy szappan natur, és színében-tartalmában 100%-ig természetes, mintsem ki tudja, milyen hatású adalékoktól tarkabarka. Így is jól mutat!:) Teljesen egyetértek a módszereddel.
    Brigi

    VálaszTörlés
  2. Igen. Amire ráírják hogy ehető, nem biztos hogy mind meg is akarom enni. Akkor bőrre sem kenném :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...