Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Csoki-kókusz szappan házi kókuszzsírral

Sokan próbáltak már rájönni, mi a szappanozásban a vonzó, de én sem tudom.
Nem lesz unalmas, mindig van valami, amit meglát az ember másnál, amit ki kell próbálni, akkor a technikákat meg kellene rendesen tanulni, azt pedig gyakorlással lehet.
Netán új módszereket kidolgozni, új alapanyagokat belevinni, satöbbi.
Én legalábbis ilyen okokból gyártom folyamatosan a szappanokat, ahogy tudok alapanyagokat szerezni.
Nem vagyok még nagyon nagy motoros, pár kiló szappan van mögöttem, nem az észt akarom osztani.
Pont ma olvastam valahol, hogy mitől lehet "szőrös" a növényi részekkel dúsított szappan.
Mivel a legújabb szappanom kókuszos-csokis lett, én is megtapasztalhattam a szőrösséggel járó problémákat.
Mert az én szappanom szőrös ugyan nem lett, de a vágóeszközön megtapadt kókuszreszelék halvány csokicsíkokat húzott a kókuszos részbe.
De október végére megérik, így november elejére ez lesz a vigyorgó, véresszájú helloween szappan :))
 


A módszer jó volt, a kivitelezésbe egy baki csúszott.
Kókusz reszelékből készítettem kókusztejet.

Annak a tetejéről leszedtem a kicsapódott kókuszzsírt, ami pont fedezte a super fat mennyiséget (extra ápoló zsiradék).
Ki gondolná, hogy 200 gr reszelékben 65 gr zsír van?
Majd lemértem a folyadék mennyiséget, ami a szappanba kellett, és szépen kiborítottam.
Így, mivel a kókusztejes szappan-terv borult, ki kellett találni valami mást folyadéknak.
Mivel a hűtőben volt fodormenta tea, abból mértem ki, és fagyasztottam le a mennyiséget.
Emiatt az illóolaj borsmenta lett, összesen 20 csepp, és ugyanennyi narancs illó.
Az alapba kevertem a kókuszreszeléket, kókuszzsírt, illókat, majd kettészedtem, és a harmadába csokit.
Rétegezve tettem a formába, szerintem egyébként szép lett, a csoki csíkoktól eltekintve.
Ami sokat nem ront rajta, csak épp nem ilyennek képzeltem.
No de nem sok dolog alakul az elképzelésünk szerint, a lényeg, hogy a kisebb-nagyobb hibákkal tudjunk együtt élni :))
A zsíralap 70% olívaolaj volt, 20% kókusz zsír, és 10% hidegen sajtolt napraforgó olaj.


A szappan egy enyhén mentaillatú, kellemesen habzó szappan lett, minden bőrtípusra alkalmas.


Ha pedig elolvasnád, hogy lehet a kókuszreszelékből tejet csinálni, és a zsírt kinyerni, katt ide.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...