Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Félve írom le: szappanok...

Végre kölcsöngéppel le tudtam normálisan fotózni őket.
Például a kamillás-sheás babaszappant,
kamillás-sheás olívaszappan babáknak és nembabáknak


vagy ezt a próbaszappant, amivel Judwil kanál örvény technikáját akartam kipróbálni. Közel sem lett olyan, de gyakorlásnak megteszi. És a küllemtől eltekintve jó szappan lesz ez.
kétszínű sheás-olívás szappan körömvirággal
Bekevertem az olíva-szőlőmag olajos-kókuszvajas alapot, a körömvirág főzetben feloldott lúggal, míg el nem kezdett pudingosodni, majd beleraktam az extra shea és mangó vajat, plusz a citromfű illóolajat.
Ekkor ketté szedtem, az egyik felébe a körömvirág növényt, a másikba lilakáposzta reszeléket és kevés levet tettem.
Tudtam én, hogy a lila káposzta nem fogja élénk lilára színezni az anyagot, de narancssárgára konkrétan nem gondoltam. Kevertem még bele, a káposzta reszeléken kívül Holt-tengeri iszapport, szintén plusz színezési céllal, de nem sokat dobott rajta (hogy a hennapor akkor miért nem jutott eszembe, azt nem tudom).
Felvágás után kissé el is keseredtem, mert nem váltak el szépen a színek egymástól.
Majd eltelt pár nap, és az eltérés határozottabb formát öltött. Gyanítom lesz ez még jobb is, ahogy szárad a szappan.
Addig is pár darabon kipróbáltam anyám köteles ötletét:


A körömvirágos alapból, azaz a fehérből, szedtem muffinformába is, egyéb kotyvasztási céllal.
Hat darabba tettem tengeri sót, majd ezekből háromba tettem szenet, mert fogyóban van Kira kedvelt arcápolója.
szenes-sheás szappan

Háromba pedig kávét, mert abból is csak egy próbadarab volt, és elfogy lassan. Hogy mire jó? Például szagmentesítésre, mondjuk ha pelenkacsere közben sikerült beletenyerelni valami kellemetlenbe, aminek a szaga egyébként sok kézmosás után is tartós szokott lenni. Ez a szappan megoldja egy alkalom után.
Vagy a különböző, színező zöldségek kézen hagyott nyomait is segít eltávolítani.
Ezek illatnak teafa olajat kaptak, rásegítve a fertőtlenítő hatásukra, az ebben kiváló teafa olajjal.

kávés-sheás szappan
Vagy itt van ez, amit részben a tenger ihletett. Van benne a kakukkfű főzet mellett tengeri só, spirulina por, és Holt tengeri iszap. Illatnak kevés borsmentát és ánizst használtam, szerintem fantasztikus illata lett, de ez gyerekeknek nem való.
Kakukkfüves, Holt tengeri iszapos tengeri sós szappan borsmentával
 Az alábbi képeken is látszik, egyáltalán nem gyakorlok mániákusan, kizárólag akkor csinálok szappant, amikor összeállt a fejemben egy-egy ötlet.
itt jobbra a krumpliszappan, amit levágott szélekből gyúrtam
itt alul a kicsire darabolt szappanszélek láthatóak, amik a mintadarabjaim

Az én szappanjaim, bár nem olyan szépek, mint sokkal gyakorlottabb szappanosoknak, nincs még kifinomult technikám, de tökéletes ápoló és tisztító hatásúak.
Jól habzanak, finomak a bőrnek, én nagyon szeretem használni őket.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...