Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Henna-rózsa szappan shea vajjal

Egy marék szárított rózsasziromból csináltam rózsavizet.
Azaz beáztattam két napra, majd összeturmixoltam és leszűrtem.
Kaptam egy sűrűbb, illatos levet, azt fagyasztottam alaplének a szappanhoz, a sűrű részt pedig elraktam a hűtőbe extra adaléknak.
Az alap most olívaolaj volt (900gr) kevés kókusz zsírral (100gr), és a rózsavíz (320ml), mint lúg oldó.
Pudingosodás után ment bele a shea vaj és bergamott illóolaj, mivel a készleten lévők közül ennek volt leginkább "rózsaszínes" illata.

Ezt a masszát szedtem ketté, az egyik felébe ment két kanál hennapor, a másikba a rózsaszirom száraz része.
A hennás lett a sötétebb, de nem annyira mint az előző hennás szappanom, mert abban rózsaszín agyag is volt, ebben pedig csak a henna.
Rétegezve raktam a kiöntő formába, és a tetejére szórt apró szirmokat belenyomkodtam a masszába.
Másnap felvágtam, és nagy meglepetésemre a színek átrendeződtek, azaz a hennás lett a világosabb, a rózsaszirmos a sötétebb. Illata enyhén bergamottos, csak közelről érezni, de engem ez nem zavar, én szeretem így.
Így pár nap után azt mondom, mire eladó sorba kerül, október közepére, a színek meg fognak még lepni, mert minden nap alakul kicsit.

a jobb szélén lévőben "D" betű lett :)

pihentető dobozban oldalnézetből

És eladásra készen, utólag ideszúrva :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...