Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Szappanopera, első felvonás

A kalkulátor

Én ide jártam hónapokig, sokszor elolvastam, majd mikor eldöntöttem, hogy mehet, akkor is ezt a leírást követtem, és ezt a kalkulátort használtam.
Angol nyelvű, de egyszerű.
1.) kijelölni, hogy NaOH vagy KOH (sima szappan illetve folyékony szappan lúgja)
2.) mennyiség-egység megadása, majd a mennyiség (gramm-mal dolgozunk)
3.) a víz illetve alapfolyadék aránya a szappanban %-ban (a 38% alap, lehet kevesebbel is dolgozni, hamarabb szárad a szappan, de minimum 30%-ot érdemes tartani)
4.) itt semmit nem kell odaírni, itt a super fat mennyisége van, ami általában 5% (ez a zsiradékhoz képest ennyi, tehát 1 kg zsiradéknál 50 gr)
5.) ide szintén nem nyúlunk, itt fogja megadni a kalkulátor milyen szappanunk lesz, milyen hatással, én ezzel nem is foglalkoztam
6.) az 5-6 pont közötti listából kiválasztjuk, milyen zsiradékkal fogunk dolgozni, dupla kattintással kijelöljük, és melléírjuk a %-ot, amilyen arányban szeretnénk-a különböző megnevezések értelmezésében segít a google fordító
Mikor mindez megvan, akkor a "calculate recipe" gomb megnyomásával megkapjuk az eredményt, mennyi lúg fog kelleni. Illetve a zsiradékoknál megadott százalék hány grammra jön ki. Ezzel lehet játszani.
A lúgok százalékos aránya a választott zsiradékok típusától függően alakul.
Az eredmény a zsiradékok összsúlyának százaléka.

Van egy másik szappanrecept számoló is.
Itt ráadásul lehet is zsiradékokat, extra adalékokat, és lúgot rendelni, jó áron.
Csak a kalkulátorban nincs disznózsír, ezért használtam a másikat.

Szóval megtervezem a receptet, kimérem az anyagokat, és követve az elején linkelt leírást elkészítem a szappant.

Elkezdtem leírni a részleteket, de mivel mások már kiválóan leírták előttem, úgy döntöttem, nem kell.
Jöjjenek a képek, részletek:

A bőrápoló szappanom, aminek az alapja:
zsír
lenmagolaj
szőlőmagolaj
csalánfőzet
extraként:
csalánpép
shea vaj
spirulina (zöldalga) por
Holt-tengeri iszappor került bele.
Krisz kivett egy adagot, amibe saját magának kávét kevert. Ez van a tetején fotózva.



A hajápoló szappanom, a saját erősen hulló, zsírosodó hajamra tervezve:

kókuszzsír
disznózsír
lenmagolaj
csalánfőzet alappal,
spirulina por
ricinusolaj extrával készült.
Plusz reszeltünk bele az előző, szintén hajmosásra tervezett méhviaszos szappanból. Csak küllemi okokból, de a hatása sem lesz rossz. A méhviasz, mint extra hajápoló adalék.

Készült még egy fajta, azt vágjuk fel holnap, Krisz kérésére. Így azt majd holnap írom meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...