Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Szedres és szenes szappanok, tejsavóval

ásKész lett az első két adag, amiből az első biztos sikerült. A második kicsit kemény lesz szerintem, a méhviasz miatt, azt hajmosó szappannak készítettem, csalánpéppel.
Szóval az első adag:
tejsavó-levendulafőzet a folyadék,
zsír, olívaolaj és körömvirágolaj a zsiradék
Ezt szedtem ketté, egy részébe szederpépet és levendula illóolajat raktam, a másik felébe egy pici tengeri sót, narancs illóolajat, és szénport. Az első mosakodásra, a második a Kirának arcmosásra készült.
Ugyanis Edinától anno vettünk sörös-szenes szappant, ami nagyon bevált, és mikor elfogyott, a kiscsaj követelte, hogy szenes szappan márpedig legyen!
A szénpor pedig grill faszénből lett porítva. Miért épp abból? Mert az orvosi szénben akad állati csont is, ami rosszabb alternatívának tűnt, mint az a faszén, ami fölött a kaját sütném meg.
Igazából nem a receptúrákat akartam részletezni, bár így első alkalommal talán megbocsátható :)
A fagyott folyadék bevált, igaz a hőmérőt sikerült eltörnöm az első szappannál, így érzésre csináltam.
Kicsit lassan olvasztja fel a lúg a fagyott folyadékot, de ha normál szobahőmérsékletű lenne, akkor kb. ugyanennyi idő alatt hűlne ki.
A receptet és jó tanácsokat itt tanulmányoztam, tőle értem el a szappankalkulátort is, ami szintén sokat segített.
szedres és szenes szappan tejsavóval
Én nem akarok nagyon különleges, extra adalékos szappanokat, persze sok tervem van már, és nézegettem agyagokat és Holt tengeri iszapot is, de megfelel nekünk a zsírból és olívából főzött szappan is.
Az én terveim inkább gyógynövényes és zöldség-gyümölcsös szappanok.

A második adag méhviasszal készült, a viasz kicsit régi és kemény, de jó az illata. A keménysége miatt tartottam tőle, de elvileg ez is sikerült. Hajmosó szappant álmodtam belőle, ezért pépesítettem csalánt, mint extra anyagot, és olyan illó olajokat raktam bele, amit hajmosásnál használunk.
(rozmaring, eukaliptusz és kakukkfű)
Ez kicsit hamar szappanosodott, szerintem volt hőfok különbség a zsiradék javára, és még mindig tartok tőle, hogy kicsit morzsolódni fog, de majd kiderül.
A képhez hozzátenném, hogy a mennyiségek is kísérleti jellegűek, és darabolásnál nem centiztem és nem vágtam le a széleket..
Legközelebb szerintem a muffin formát fogom használni, mert akkor nem kell darabolni.
Meg gyűjtögetem az alkalmas edénykéket, amiben kisebb darabokat lehet önteni.
Szóval ezt is kipipálhatom, ez sem volt nagy ördöngösség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...