Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Én és a szappanok

   Bevallom nem vagyok egy túl nagy kézügyességgel megáldott valaki. Azt hittem fantáziám sem sok van, de azt már beláttam, hogy nem vagyok teljesen sík elméjű :)

   Viszont a szappanoknál engem inkább az összetevők érdekelnek, a küllem másodlagos. Persze igyekszem szépeket csinálni, az esetleg megtapasztalt hibákat legközelebb kiküszöbölni.
Néha megkattanok és csinálok valami sütiforma szappant, de biztos nem fogok kuglóf formát venni emiatt :) A muffinformám kicsi, a szilikon szappanöntő formát nem szeretem. Használom az összes szappanomat, mikor melyikhez van kedvem. Viszont leginkább az intim szappant szeretem, és a régi, első rózsaszín agyagost ami még olíva-kókuszolaj és mangalicazsírral készült.
Illóolaj nélküli volt, még van egy kis darab, és imádom az illatát, a habzását.
Nincs zsírszaga, semmilyen formában, de kellemes natúr az illata. Azt azért hozzátenném, hogy teljesen mindegy, mangalica vagy nem mangalica, mindegy hogy sütött vagy préselt zsír, hisz nem megenni akarjuk. És inkább az legyen a szappanban, mint a benzinnel csírátlanított vizes napraforgó olaj.

   Vannak a különböző hatású szappanösszetevők.
Ezek a leírásokban mindig egy általános hatást írnak le, ezt mindenkinek ki kell tapasztalni, neki mi a legjobb. Nekem például a vadrózsaolaj és a csipkebogyó maga, rettentően szárítja a bőröm. Van akinek pont tökéletesen hidratál.
Nem számít, hogy biotehénből jött-e a tej, amiből a savót kinyerem, az biztos, hogy nem a bolti tejből van.

  Szóval az emberek kicsit elvarázsoltak szerintem, akinek pedig nem inge, nem veszi fel :) Láttam egy képet a neten, aminek kapcsán arra gondoltam, talán a fiatalok felvilágosítása nem mindenben teljes.

Tudom, ez csak egy naiv kiscsaj, de talán jogos a feltételezés, hogy vannak még ilyenek. Én bizony elvinném őket vágóhídra, húsüzembe, sőt a tejgyárba is. Persze a gusztustalanságokat nem látnák, azokat csak akkor csinálják ha nincs közönség (disznóverés, kínzás, ilyesmi). És valószínűleg az olajból készített sajt sem lenne annyira kivehető, de azért értékelnék a különbséget, milyen más, mikor Mari néni vágja a csirkét, vagy a házhoz hívott mészáros a marhát, mint amikor futószalagon csinálják ugyanezt (az öcsém sem lett hentes, a vágóhídi látogatás után hagyta ott a sulit).
Szóval ennyi, csak pár gondolatot akartam megosztani.

2 megjegyzés:

  1. Sajnos vannak ennyire nem gondolkodó emberek, és itt talán a családi háttér ami okolható. Hogy nem volt arra idő, vagy energia, hogy elmondják a agyereknek, ha nem is részletesen, de az alapokat. Hisz csak jártak azok is henteshez mikor pici volt a gyerek. Én mindig megdöbbenek, mikor hasonlót látok, hallok. Van egy műsor a spektrumon, ahol fiatalokat visznek vágóhídra, tenyészetekbe, meg egyáltalán állatgondozásra egy hétre. Picit megváltozik a véleményük dolgokról.

    VálaszTörlés
  2. Tudod, nem tudom elképzelni, hogy valakinek ilyen hülye a gyereke, és nem foglalkozik vele. Bár azt sem, miért a zsír a legfőbb ellenség. Annyi mindent nem értek, hogy lassan hülyének érzem magam :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...