Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Színezés indigóval


Indigós szappan Elszappanosított olívaolaj,kókuszolaj, fodormenta főzet, eukaliptusz és grapefruit illóolaj. Extra lanolin, shea vaj. Színezők: indigó virág, kurkuma, szénpor, mandarinpor. Száraz. érzékeny bőrre.

Ez az indigós szappanom összetétele. A színe? Szép, de nem ezt vártam. Gyakorlatilag csalódtam az indigóban. A leírás alapján 1 kg anyaghoz egy kávéskanál port lehet rakni, különben fogni fog a szappan.
Nem estem tévedésbe, kék indigó port vettem. A zöld őrlemény, amivel hajat festünk, az zöldre színezi a szappant, azt sem túl sötétre.
Őszintén szólva valami élénk kéket vártam. Egy kiskanál portól enyhén szürkéllett a masszám. Még egy fél kiskanálnyit beleraktam, többet nem mertem.
Háromfelé szedett massza volt, egyik adagot kurkumával a harmadikat pedig szénporral színeztem. Össze-vissza némi kurkuma-narancs csíkozás és szénpor látszik benne. Amúgy kétféle szürke. Persze érés közben változik a szappan színe, de nem hinném, hogy erősödne :)

Tetszenek, de az elképzelésemhez nem nagyon igazodik a színe :)
Mindenesetre megérett bennem az elhatározás, hogy nem fogok ilyen cuccokat használni. Totál felesleges, én pedig nem-természetes színezékeket úgysem fogok a szappanokba tenni. Bármennyire vonz egy élénk piros vagy kék, ha csak valami mű dologgal lehet, akkor inkább nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...