Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Csalános hajmosó ismét, levendulás baba másképp, és narancsos-mintás szappan

Hajmosó szappan sok csalánnal

A csalános hajmosó nagyon bevált nekem. Ami most "KROKODIL" néven fut nálam, az a tökély a hajamnak. Alig-alig hullik, és selymes tőle. A rozmaring-eukaliptusz illatot pedig nagyon szeretem.
Ezért csináltam még egy adagot, nehogy idő előtt elfogyjon. Bár van mivel hajat mosni akkor is, de ez a kedvenc.
Most olíva, kukorica, mogyoró és szőlőmag olaj volt az alap, és egy kevés mangalica zsírt is tettem bele, hogy keményebb legyen. A lúgoldó megint átturmixolt és leszűrt csalán főzet volt.
Super fatnek a jól bevált, remekül ápoló ricinus olaj ment bele, és tojássárgájával elkevert méz. Ezeket az extrákat persze a legvégén raktam bele, ugyanis ez most teljesen melegeljárással készült, hogy ne kelljen rá sokat várni.
Azért a kinézete más lesz így a szappannak, de ez kevésbé érdekel engem :)
Zsíros és korpás hajra is szuper, de normál hajnál is megállja a helyét.

Babaszappan

A levendulás babaszappan pedig elfogyott.
Mindenképp tervben volt, csak valahogy mindig kimaradt.
Az alapja ugyanaz a zsiradék kombó volt, mint a csalánosnál, azaz: olíva, kukorica, mogyoró és szőlőmag olaj, mangalica zsír. A kókuszt már nem akarom használni, mert nem jobb mint a zsír.
Magyarázni sem akarom többet, egyszerűen a tapasztalataim szerint sokkal jobbak a zsírral készült szappanok. Illatra is.
Ezt a szappant is meleg eljárással csináltam, a végén került bele lanolin, házi körömvirágkrém, és shea vaj. Majd mivel épp ideért, tudtam beletenni egy kis sáfrányos szeklice olajat, és ligetszépe olajat.
Mindkettő száraz, ekcémás bőrre való ápoló olaj.


Szili fiam arcára olvasztott kakaóvajba kevertem mogyoró olajat (nagyon bevált erre is), és a fent említett két féle olajból is. Ezzel kenem naponta többször, amitől a tünetek látványosan enyhülnek.

Mintás szappan

A harmadik szappan tetszik küllemre a legjobban.
Készült egy harmadik szappan is, a lila szőlőlét használtam lúgoldónak, mert kiváncsi voltam lila lesz-e.
Barna lett, így ha megiszom a szőlőlét jobban járok.
Rá kellett jönnöm, barna szappant a legkönnyebb csinálni.
Annyi mindennel lehet, és még több minden bebarnul a lúgtól.
Túlélem ezt a problémát, de a szappant fel kellett dobni.
Így míg a melegben érés alatt állt, addig kevertem egy kisebb adag szappanmasszát, mégpedig répalében oldott lúggal. Illetve a répa mellé centrifugáltam kb. fél deci ananászlét is, az előző nap ehetetlennek nevezett ananász részekből (kemény, fás részek). Ez gyönyörű narancsszínű lett.

A rigor mortisz felé közelítő barna masszát beledobáltam a fadobozba, három nagy, és két kisebb kupacba, rendezetlenül. Erre öntöttem a narancsszín folyékony masszát, és ezt folytattam, míg el nem értük a doboz szélét.
A maradékból lett egy adag kétszínű virág, és egy torta is banánszeletekkel, azaz egy régebbi répás szappangolyót vagdostam karikákra, azt tűzögettem bele.
Az eredményt vagy borzalmasnak (szétesik a kétféle anyag-állag miatt), vagy tökéletesnek tippeltem.
A második jött be.
Erről már beszéljenek a képek.
a tortát kiszedési nehézségek miatt sikerült kicsit megnyomkodni

lábnyomok és copfos kislány

szellemek kiabálnak egymásnak

Miki egér árnyéka, rénszarvas, és a kislány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...