Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Gyümölcsös szappan illóolaj nélkül

Kezdjük azzal, hogy lefotóztam a bűvös ördög-számot, mint látogatószámot :))

Folytassuk a lényeggel, hogy a szappant kétféle folyadékkal terveztem, facsartam is narancs-grapefruit-citrom levet, és főztem egy szegfűszeg-bergamottos fekete tea (más néven Earl Grey)-bio narancshéj főzetet.
Kimértem a zsiradékot (olíva-szőlőmag-kukorica olaj, mangalica zsír), és az egyik folyadékot is, amibe beleszedtem a lúgot.
Az összeset.
Merthogy kb. 20 grammal volt csak több, mint ami a fele adagba kellett, így kitalálható, a másik felébe már nem jutott volna elég. Így aztán gyors átszámítás, plusz zsiradék hozzátétele, plusz folyadék beleöntése a lúgoldó edénybe, és várakozás.
A megmaradt zsiradékot bele raktam egy olajos üvegbe, jó lesz az legközelebb :)

A folyadék pedig végül a gyümölcslébe rakott szűrt főzettel lett teljes.
Így végül mindenből használtam. Annyi, hogy a kétféle folyadékkal kevert alap kétféle színű szappannak volt tervezve, de ez sem dőlt dugába, mert kettészedtem és kakaóval színeztem.
Ezt az adagot kiürült mustáros flakonba töltöttem, így lehetett vékonyan csorgatni a sötét szappanmasszát.
Ezt nemrég találtam ki, hogy a többszínűeket ilyen csorgatós módszerrel, kiürült flakonba töltve oldom meg. Így most gyűjtöm ezeket a flakonokat, ismerősöktől is, mivel én mondjuk ketchupot nem veszek.

A szappanba super fatnek avokádó vajat, és kis lanolint raktam, plusz borítottam bele egy deci aludttejet.
Ez nem intim szappan, de az aludttejben lévő laktobacik a bőr többi részén is jó hatásúak. Én nagyon szeretem.


A hülyeségemről pedig annyit, hogy ránézésre láttam, a lúg kb. egy kiló anyaghoz lesz elég, de azért kimértem az 1,6 kg zsiradékot :)
Kevin fogja kitanulni ezt az ipart, így első ránézésre, mivel ő akar jönni mindig segíteni.
A kiszedés, díszítés, vágás érdekli, mikor még keverek-oldok akkor szó nélkül elmegy, mivel "veszélyes" felkiáltással elküldöm :)
Először egyébként a legutóbbi kályhán érlelt szappanmasszát jött kevergetni, annál segített díszíteni és vágni.

Ez a szappan száraz, érett bőrre készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...