Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Ajándék napszappan

Miért ajándék? Mert semmi célja, csak a készítés és kísérletezés öröme miatt alkotódott, szóval ajándék, nekem.
Miért nap? Mert napocska mintát terveztem.

Olívaolajat, sheavajat és egy kis méhviaszt szappanosítottam el, tejsavóban oldott lúggal.
Kevertem bele 2 tojást is. Az egész tojás belement, kivételesen nem csak a sárgája. Mégpedig a fehérjét habnak felverve, ahogy régi leírásokban olvastam, a szappanosodás végén adtam hozzá. Azaz mikor már pudingos volt az állaga, a sárgáját pedig ezután.
Super fatnek shea vajat és jojobaviaszt kapott, illóolaj nem került bele.
Gyanítom, hogy enélkül is kellemes illata lesz majd, mikor elkészül, megérik.
Kerek dobozba öntöttem, a közepébe papírgurigát raktam, amibe pirospaprikával színezett szappanrészt töltöttem. Sokat nem mertem várni vele, mert a méhviasz gyorsan keményedik, így hamar ki is emeltem a közepéről a papírgurigát.

kezdetleges oroszlán a gyerekeimnek
Emiatt összefolyt, nem lett egybe-közepe, ahogy terveztem, de mint írtam, csak kísérlet volt. Hurkapálcával széthúztam kicsit a közepét, és hagytam.
Nem bánkódtam, hisz a szappan az enyém, és szép lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...