Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Hajmosó szappan és super fat

Azaz elszappanosítatlan zsiradék.

Jó dolog  különböző hatású vajakkal, olajokkal turbózni a szappanokat. Illatnak sem utolsó mondjuk egy méhviasz, shea vaj, vagy az örök kedvenc kakaóvaj. Nagyon szeretem a tejszappant, amibe sima egyszerű teavajat rakok, a sok egyéb tejes rész mellé. Azt mondjuk nem szabad elfelejteni, hogy a szappan normál esetben rövid ideig érintkezik a bőrrel, így a super fat-ként használt zsiradék esetleges gyógyító hatása sem érvényesül olyan mértékben, mintha natúr módon használnánk.

A hajmosó szappanok esetében viszont más a helyzet. A super fat a hajon rajta marad, mint a sima mosakodó szappannál a bőrön. Én a hulló hajam miatt készítettem a ricinusos-tojásos-mézes szappant, amit nagyon szerettem használni. Csalán főzet segített még a hajhulláson, egy másik szappanban pedig diólevél-főzet.
Nagyon jó szappanok voltak, elfogytak már, és ugyan készült utánpótlás, már a lányom nem fogja használni.
Mert bár a problémánk ugyanaz, zsírosodó és hulló haj, de a hatása a szappanoknak más. Nekem már rendeződött a hajam állapota, nem hullik jobban, mint normális, 4-5 napot bír egy-egy mosás után zsírosodás ügyben. Kirának viszont mostanában rettentő zsíros a haja, közvetlenül mosás utáni reggelen is. Cserélgettük a szappanokat, próbálta a nekem tökéletes méhviaszost, a szintén remek Holt-tengeri iszapost, ami szinte szívja ki a zsírt a hajból, nekem. Neki az a kis super fat-zsiradék, ami a szappanokban van, tökéletesen elrontja a haját. Hiába öblíti ki rendesen, hiába öblít utána almaecettel, neki zsíros marad a haja. Ezért most készítek egy super fat nélküli hajmosó gyógyszappant, Kirának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...