Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Ismét hajápolás és megkövetés

Sokat gondolkodtam, mihez kezdjek az előző bejegyzésben írtakkal. Mert talán valóban felesleges a super fat a zsíros hajra való hajmosó szappanba, de saját hajon ezt nem tapasztaltam. Szálldosóan simára és zsírmentesre mossa. Szinte könyörgök a kétnapos állapotért, mikor már nem olyan feltöltött a hajam. Ebben mondjuk nagy szerepe van annak, amit olvastam, hogy mágneses viharok vannak felettünk az űrben, hónapok óta.

Vissza a témához.
Én kétszer mosom, mire jó lesz. Ha valami csoda folytán mondjuk elhúzódna a két hajmosás közti idő, akkor három átmosás kéne. Írtam, nekem már mindegy melyik szappannal mosom, a méhviasz super fattel bíró, száraz hajra készített pont olyan jó, mint bármely másik. Ezért nem értettem Kira problémáját, amire kitaláltam a super fat mentes megoldást. Ami nem rossz, mert hirtelen nem tudok olyan super fatet, ami a zsírosodást oldaná meg. Az ecetes víz viszont annyira jó hatású öblítőszer és balzsam helyettesítő, hogy nem számíthat az a kevés SF zsiradék, ami a hajon marad.

Kitérek az ecetes öblítésre kicsit.
Kezdők Vigyázat! Ne töményen, hanem erősen higítva! 3 dl langyos vízbe két evőkanál a 20%-os ecetből, más erősségűből arányosan több. Az almaecet is tökéletes, sőt még egy fokkal jobb. A házi készítésű, enyhén borillatú ecetem, ami sacc. 7%-os lehet, szintén tökéletes, pedig cukorral készült. Ettől sem kell megijedni, mert a cukorból lesz az alkohol, ami megecetesedik, és létrehozza a gyümölcsecetet. A hajra öntve nem kellemes illatú, szárítás után viszont mintha nem is lett volna a borszag vagy ecetszag.

Tehát a dolog ami a lányomnál volt, nem hagyott nyugodni, agyalgattam rajta, míg oda jutottam, hogy akkor megmosom én a haját, mert nem tudom helyesen csinálja-e. Már az elején kiderült, hogy igazam volt, és lazán vette a dolgokat. Másodszor szappanoztam, mikor még mindig nem habzott rendesen. Mondom:
- Még egy mosás fog kelleni, mert elég zsíros a hajad.
Odanyúl:
- Max. ennyire szokott, ennél jobban kell habozni a szappannak?
- Igen, olyannak kellene lennie, mint a samponnak, ha még emlékszel. Mint a tejszínhab.
Nos ahogy ő késznek ítélte, az még korántsem ilyen volt. Elmondtam neki, hogy ha ezután, mikor már jól felhabzik a szappan a haján, megmosná még egyszer, az a csoki a hajnak. Akkor már nem a tisztulás, hanem az élvezet kedvéért. Mert olyan jó érzés, mikor jó habosan átdörgöljük a fejbőrt és alaposan átmossuk a hajunkat. Azután már biztos egy hetet is kibír, normál igénybevétel esetén.
De nála maximum a tornaóra az extrém igénybevétel, meg ha menne uszodába, de ez utóbbi egyelőre nem áll fenn sajnos. Ez viszont már helyi, falubeli ügy, így ezt az írás ezen részét le is zárom.

A lányom érthetetlen hajmosás ügyileg, de kamasz, így nem csak emiatt :) Most jött haza egy gyötrelmes kézilabda edzésről, és semmi baja a hajának. Pedig megizzasztották rendesen. Szóval erre is érdemes odafigyelni, hogy akinek mosás után is zsíros a haja, megmosta-e rendesen.
edzés után

Mindenképp készítek SF mentes szappant, zsíros hajra való gyógynövényekből, olívából és kókuszolajból, és nyitok egy szappanreceptes aloldalt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...