Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Kecsketejszappan aludttejjel, joghurttal

A tejszappan egy csodás valami. Nem csak a lúgot tejben oldani, mert az csak a kezdet. Hanem egyéb natúr, házi tejtermékek hozzáadásával fokozható a kezdeti szappancsoda.
Mi már túl vagyunk pár ilyen tejes szappanon, de most először készítettem kecsketej alappal.

A lúgot kecseke tej savójában oldottam. A zsiradékhoz keverés és pudingosodás elérése után raktam bele az aludt kecske tejet, a saját készítésű kecske-ivójoghurtot, és super fatnek teavajat. Ez valóban nem kecskéből jött, de bevallom, kecskevajat nem készítettem.

Illóolaj a megszokott muskotályos zsálya, ami számomra már összenőtt a tejszappannal. Bár most kiegészítettem egy kis Tihanyi-levendula illóolajjal és pár csepp Grape-Vital cseppel is. Színezésre házi pirospaprika őrleményt használtam.

Ez a szappan bármilyen bőrtípusra kiváló, remek a bőrproblémák tüneteinek enyhítésére (ekcéma, pikkelysömör, stb.), és akár hajmosásra is. Intim célra is tökéletes, férfinak-nőnek egyaránt, hisz mindkét nemnek tejsavas védelem áll fenn intim területen is.

Tejérzékenyeknek nem ajánlott!
Babáknak is bátran használható (saját tapasztalat).


A receptes aloldalam megnyitom, ennek a szappannak a receptjével.

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Most találtam a blogodra. Én is szappanozok, egyebek közt, de tudtál újat mondani, és az írásaid is tetszenek. Elmentettelek a bloglistámba.

    Lenne egy kérdésem, ami nem szappanos, hanem a bloggal (blogerrel)kapcsolatos. Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy hogy lehet egy blogon belül több témakört külön venni úgy ahogy Te is csináltad, különböző oldalakra írni a bejegyzéseket, és a lapok közt fülekre kattintva váltogatni. Megtennéd, hogy megírod?
    Előre is köszi!
    Anikó

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Új bejegyzés-oldalak szerkesztése-új oldal létrehozása. Elnevezed, viszont az olyan mintha egy bejegyzést folytatnál. Nincsenek különálló bejegyzések, de azért jó dolog :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...