Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Mosógél adalékok

A bórax simán elmegy benne, gondolom valami jó hatást ad hozzá.
De nátrium perkabonáttal (folttisztító só) ne kísérletezzen senki, ha nem ért hozzá, mert oxigén fejlődik.
Egy liter gélbe 1 teáskanálnyit tettem. Két óra múlva dagadt a flakonja rendesen, majd kinyitáskor sziszegve távozott a keletkezett oxigén. Szóval így tárolhatatlan, de logikus is, hisz a perkarbonát aktív oxigénes fehérítő, ergo vízzel keverve oxigén fejlődik belőle, vele.

Egyébként a tegnapit újra kiöntöttem a kis kádba átturmixolni, mert kicsit darabos volt ahogy elkezdett géllé alakulni. Így turmixszal egyengetve most híg puding állagú. De lesz még sűrűbb, abban biztos vagyok.

Beáztattam vele a szennyes ruhákat, előre válaszolva arra, hogy színes ruhákhoz jó-e.
Örömmel jelentem, jó.
Vegyes áztatás volt, volt benne világos, fehér és színtartó színes is. Az alábbi képen a kimosott vizes ruhák tetején egy élénk piros van, ami teljesen olyan, mint mikor előző nap felvette a fiam.
Illetve a csíkosat a lányomról szedtem le.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Elmesélem hogy jártam a mosógélemmel...

    csináltam nátrium hidroxidos szappant és abból gondoltam mosógélt készíteni,hát már a szappan megolvasztása is gondot jelentett mert akármennyi vizet tettem hozzá,mindet beszívta és olyan állagú lett mint mikor elkészült és formába tettem,zselés,nyúlós.Megmelegítettem a hamulúgot meg a vizet is és egybe öntöttem mint ahogy mindig,de nagy darabokban feljött a tetejére ez a zselé.botmixerem meg nem jó,így nem tudom mi lesz vele.Próbáltam szétnyomkodni kézzel kesztyűben,de sok maradt így is egyben..tanácstalan vagyok..mert a trisós szappanom teljesen más volt,olyan jó krémesre olvadt és elvegyült a vizzel.Ez meg szépen összeállt a tetején.Mit rontottam el?

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Hamulúggal engedem fel a nátronlúgos szappan reszelékét, felolvasztom majd felöntöm a maradék hideg hamulúggal. Azt a pár reszelékdarabkát botmixerezem, áttöltöm az egészet kannába és felengedem a vízzel.

    Mióta elkezdtem a mosógélezést, mindig nátronos szappant használtam. Sosem volt ilyen.

    Talán lassú lángon próbáld megmelegíteni, és ha van fém habverőd, azzal elkevergetni. Majd írd meg mi lett vele :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...