Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Avokádómag-krém a ráncok ellen, illetve száraz bőrre

Gondoltam a tegnapi csalánkrém-siker után, hogy krémbe álmodom az avokádó magjának ránctalanító hatását. Ebből nyerik a hidegen sajtolt avokádó olajat, ami könnyen felszívódó, ráncok kezelésében jól működő olaj. 2 db magot lereszeltem, majd felengedtem annyi vízzel ami ellepi, és 15 percig forraltam. Ezután botmixerrel pépesítettem, és leszűrtem. A pépet lábasba tettem, öntöttem rá 1 dl-t a leszűrt folyadékból is, és 100 ml mogyoróolajat (még mindig nincs olíva).

A mogyoróolaj mélyen felszívódik, ez a tulajdonsága nagyon hasznos, amikor hidratálásról van szó.

Vízbe állítottam a lábost, és így melegen tartottam egy órán át. Menet közben kétszer is lekapcsoltam a tüzet, nehogy túlmelegedjen. Az óra vége előtt 10 perccel tettem bele 20 gramm shea vajat. Mikor letelt az idő leszűrtem, majd 20 gramm méhviasszal és 2 gramm karnauba viasszal visszatettem melegedni.

Kitérnék a karnaubára kicsit.


Megvettem, hogy majd lesz vele valami, szeretek újabb dolgokat kipróbálni. Megérkezett kis lapocskák formájában, amit rögtön fel is olvasztottam, tégelybe tettem. De nagyon nehezen olvadt. Mert az olvadáspontja 80-90 C. 
Ami alul a vízgőz fölött volt az edényben, az olvadt, fentebb kemény volt. Így részletekben öntöttem tégelybe, ahol szinte rögtön visszadermedt. Itt már kezdtem aggódni, mit fogok én ezzel kezdeni? Mibe lehet ezt a betonkemény bigyót beletenni? 
Majd olvastam, hogy szájápolók, testápolók, naptejek részeként lehet felhasználni, mivel a bőrt selymessé teszi. Akkor belekevertem egy ekcéma elleni kakaóvaj keverékembe 5%-ot, és teszteltük.
A kisfiam arca azóta van rendben, a legnagyobb ekcéma-folt teljesen eltűnt. Olyan az arca, mint babakorában. Már csak a szemhéján van egy kis szárazság, de napról-napra az is csökken.

Szóval a karnauba jó, de nagyon kevés kell belőle, és nehézkes az olvasztása.

A viaszok, mint a méhviasz, és jelenleg a karnauba is, a krémekben mint emulgeátor szerepel. Mivel a víz és az olaj nem keveredik, kell egy anyag, ami ezt megoldja. Egyesíti a kétféle folyadékot, lehetőleg egy kenhető, egynemű formában.

Tehát az avokádó maggal készített krémem elkészült, beleolvadt a méh- és karnauba viasz is. Átöntöttem egy magasabb falú edénybe, és mikor elkezdett hűlni (38-40 C- kézmeleg), tettem bele 10 csepp Grape vital cseppet a tartósítás miatt, majd habverővel dolgoztam át. Ettől kicsit levegősebb lesz, könnyebben kenhető.

A kemény zsírok meleg, de hűlő állapotban ugyanúgy habosíthatóak, mint a tejszínhab. Ezt szereti kihasználni az, aki arckrémeket is készít :)

Nagyon izgalmas ez a kotyvasztás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...