Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Csalánkrém rozmaringgal

A csalánkrémet, melyet az előzőekben készítettem, most megcsináltam ízületi panaszokra. Tesztelem a férjemen, anyámon, egy-egy falubeli nénin. Eddig jók a visszajelzések, a fájdalmas tüneteket csökkenti, működik ott ahol kell neki.
Vajákos ismerős ajánlotta egyébként, hogy rozmaringgal dolgozzam össze a csalánt, mert az jó lesz ilyen panaszokra.

Készítése ugyanúgy zajlott mint a sima csalánkrémnél.
8 nagy, egészséges csalánhajtás leveleit beletépkedtem egy lábasba, majd felöntöttem 200 ml olívaolajjal, és 50 ml mogyoróolajjal. Tettem még bele 50 gramm disznózsírt is, és persze a 20 gr szárított rozmaringot (jobb lett volna a friss növény, de nem leltem sehol). Ezt a lábost vízfürdőbe állítottam, és egy órán át rotyogtattam alatta a vizet, azaz alaplángon tartottam. Közben, mikor már a csalán kissé összeesett, botmixerrel aprítottam egyet rajta.

Kész lett, kihűlt, leszűrtem.
Majd beledobtam 50 gramm méhviaszt, és összeolvasztottam vele. Hagytam megint hűlni, ezután beletettem a habverőt, és kicsit mixeltem. Nem lett habos, csak könnyebb kicsit. Nem tömörödik annyira össze hűlés közben.

A méhviasz segít, hogy az olajból kenhető krém legyen, főleg hogy vizes bázis is van benne (a friss csalán). Ha nem beszerezhető a méhviasz, vagy egyszerűen nem szimpatikus, akkor az egész krémet lehet nyugodtan disznózsírból készíteni, mint a körömvirág krémjét.

Ha pedig a csalán felét körömvirággal helyettesítjük, akkor égésekre, bőrhegekre, sérült felületekre is sikerrel használható.

Tartósításképp ismét Grape vital cseppet használtam, de nyáron így is érdemes hűtőben, tégelyben tartani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...