Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Csalános testszappan és Csalános parajdi-só szappan

Mivel a krémgyártásból sok szárazanyagom megmaradt, kezdeni akartam vele valamit. A csalán szappan úgyis kéredzkedett, mivel most a legjobb a csalán az erdőben :)

Csalánfőzettel kezdtem, azaz a friss, megmosott csalánt kicsit aprítottam, és 10 percig forraltam. Ettől megőrzi a szép zöld színét. Mikor kihűlt, a botmixerrel átkevertem, majd leszűrtem.
Közben kimértem az olajokat:
olívaolaj
kókuszolaj
zsír
méhviasz

Mikor minden megvolt, összeállítottam a szappant. Belekevertem a krémekből maradt csalán-rozmaring-lenmag keveréket, és alaposan összeturmixoltam.
A felét ládába öntöttem, a másik felébe a súlyával megegyező mennyiségű natúr Parajdi sót tettem.
Ezek a szappanok lettek a világosabbak, és már kemények is. Persze még nem lehet használni, de a másikhoz képest késznek tűnik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...