Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Vadgesztenyevirág szappan és krém

Elsőnek a krémet készítettem el, amely visszerekre, söprűvénákra nagyon jó. Zsírban gőzöltem a frissen szedett virágokat (mindegy a mennyiség, amennyi elfedi a virágot), egy jó órán át. Majd leszűrtem, ketté szedtem, az egyikbe tettem bele Grape vitalt tartósítónak, és tégelyekben eltettem a hűtőbe. Illata zsíros, és némi apró virágpor is található benne. Ez szerintem a visszeres helyeken senkit nem fog zavarni :)


A másik adagból lett a szappan. Mert amit krémként magunkra kenhetünk, azzal bizony mosakodni is lehet. A zsíralap adott volt, lúgoldó levet pedig egy másik adag virágból készítettem, főzéssel. Azaz 10 percig főztem a virágot, majd szűrtem, hűtöttem, és oldottam benne a lúgot. Szerintem akár van visszér, akár nincs, mosakodni jó lesz. Most még nem tudom megmondani, milyen illata lesz, de most még finoman érezni a gesztenyevirág kellemes illatát. Szerintem a héten még szedek (mert lassan elvirágzik), készítek pár főzetet, amit majd lefagyasztok, mert illatnak is nagyon finom.

Egyelőre kis adag készült, csak mintadarabok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...