Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Mosószappan részben használt zsírból--képekkel

Nem volt benne sok a használt zsír, olajjal együtt is csak 40%.
Pontosan:
100 gr használt zsír
465 gr használt étolaj
1350 gr tiszta zsír
727,7 gr víz
285 gr lúg
2 dl hamulúg

Mindent úgy csináltam, mintha hideg eljárás lett volna. Azaz olvasztottam a zsiradékokat, oldottam a lúgot, összevegyítettem őket, botmixerrel pudingosítottam, és ezek után gyújtottam alá, hogy mégiscsak meleg eljárás, érlelés legyen. A zsír, mint minden jófajta használt zsír, kissé barna volt.

Pudingosodás után viszont drapp.
 A melegítés először kiválasztotta az olajat.
Majd elkezdett forrongani,  úgyhogy átkevertem, és lekapcsoltam kicsit. Ekkor fél órája főtt, teljesen alaplángon. Hozzátettem a 2 dl hamulúgot, ami kicsit hűtött rajta, és higította, visszapótolta az elfőtt vizet.
Ezután még fél órát főztem, kevergetve, mert kibuggyanás közben lávaként kitört néha, bár csak cseppekben. 
Úgy éreztem innen már nem sokat változik az állaga, lekapcsoltam, és mielőtt a következő fázisra tértem volna kiszedtem egy adagot, hogy lássátok milyen lesz így.
Azok után, hogy az olaj még mindig ott ült a tetején, de lesz ami lesz alapon én ezzel a szakasszal végeztem.

A kivett darab ilyen lett:

Szép, kemény, egyenletes. Az alja állapotát betudhatjuk annak, hogy tejfölös dobozban pihen, abban pedig nem levegőzik az alja.

Az általam szorgalmazott következő szint a rontott szappanjaim bedolgozása volt. Az alábbi képen két darab morzsolódós, használhatatlan szappan van.
  
A felső túlfőtt, túlszárított, a másik pedig mosószódás beton. A kettő együtt 650 gramm. A szappanmasszámból áttettem egy másik lábosba egy adagot, majd abban olvasztottam. 
Mikor felolvadt, mindent összekevertem botmixerrel, és fiókba öntöttem. Bár még mindig úszkált az olaj a tetején, de a fiókban is elkevertem, és otthagytam.

Szépen összeállt, valami zselészerű folyékony olajos valami kiszivárgott, de belül szép:
A szerkezete tökéletes, és mivel melegítve érlelt, két hét múlva próbamosás. Illata most még lúgos, de ez lassan átvált majd szappanillattá.

4 megjegyzés:

  1. Vegre talaltam valakit aki kepekkel mutatta a probalkozasat. Nekem is mindig olaj kepzodik a tetejen es sehol mashol nem lattam ilyet.Mindenkinek csucs szuperszappanok sikerulnek semmi olaj semmi hiba. Megegyszer jo oldal , gratulalok
    Elisabeth Bennet

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...