Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Pofon a sz*rnak

Meglepő cím, igaz?
Sokat olvasgatok, figyelek más szappanosokat. Sajnos sok helyen tapasztalom azt, hogy kézműves szappan ide vagy oda, bizony szintetikus színezékkel színezik őket. Vannak színek, amiket természetes módon nem lehet elérni egy szappannál. Mert a lúg egyszerűen megeszi, bebarnítja, elhalványítja.

Olyan vélemények, hogy ételekben is megesszük a színezéket és nem lesz bajunk, ez az a vélemény, amire a címben utaltam. Mert eddig sem volt bajom, míg bolti szappannal és samponnal mosakodtam, az apróbb problémákat pedig bárminek be lehet tudni.
Amit ezzel mondani akarok az, hogy semmi értelme elkezdeni a szappanozást, ha nincs meg a VALÓDI szemléletváltás. És itt a lényeges-lényegtelen páros értelmére utalok.
Valóban lényeges, hogy lila legyen egy szappan? Másképp mosakodni sem lehet vele?
Lényeges, hogy kék/piros/bármilyen lehetetlen színű legyen?
Ki kell szolgálni a potenciális vásárlókat így is?
Akkor miért nem veszünk Camay/Fa/Palmolive szappant, olvasztjuk fel, és áruljuk háziként?
Vagy a százas boltban 6db/100 ft színes szappancsodát, és illatosítjuk egy kis szilvás süti/madártej/gyümölcssaláta/tulipán stb. eredeti illóolajjal?


Minek azt a sok drága olívaolajat elpazarolni, ha úgyis szar lesz a végeredmény?
Mert bizony a mesterségesen színezett és szintetikus illatokkal dúsított szappan egyszóval SZAR.

És nem azért nem kenném magamra, mert bármi bajom lesz tőle, hanem egyszerűen azért, mert pofánvág egy elvet. Hitet, hogy van más mód és út is, mint a hiúság és egyéb felesleges dolgok útja.
Komolyan bárkinek jobb lesz az élete, vagy csak egy napja, ha az áfonya szappanja lila, és nem barnássárga, mint az normális?

Szóval elnézést, ha a cím kissé csúnya, de nem tetszik a vizet prédikál és bort iszik személet. Sajnálom.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon egyetértek veled.


    Elfelejtettem írni a mosógéles kérdésedre:szétnyomkodtam kesztyűben és alig maradt darabka benne,jó sűrű lett.eddig 24 litert raktam le a pincébe,úgy 50 liter az éves mennyiségünk.Ennyit akarok legyártani és akkor utána nincs gondom vele.

    Van egy kis gondom.készítettem mosószappant megint,sűlt zsírokból,4kilóból.Az a gondom vele hogy nagyon zsírszagú maradt a szappan és törik,ha a kezembe vennék 1szappant,gyakorlatilag szét tudná morzsolni,annyira rossz állagú és nem tudom mit rontottam el.mikor kész lett már akkor is nagyon morzsalkos volt,darabokban simítottam bele a formába és másnap is olyan volt,persze lett 1-2 épületesebb szappan amit kitudtam vágni,de 2 kiló morzsalék is maradt belőle.

    Annyira örülnék ha egyszer lefényképeznéd a folyamatot ahogy a te házi szappanod készül,akkor legalább tudnám milyennek kell lennie mikor elkészül.

    mit csináljak ezzel a szappannal,olvasszam fel?de azt hogyan kell?kell hozzá víz még?

    egyébként van olyan h túl főzöm a szappant?attól morzsalékos,száraz?

    Csináltam kókusz szappant,40dkg kókusz zsírral,5dkg faggyút is tettem bele mert állítolag az is jó a bőrnek,20dkg tiszta zsírt,és 40dkg olajat tettem bele.És ehhez 15dkg lúgot tettem,nagyon hamar kész lett és szép szappan lett.csak érzik rajta egy picit hasonló illatú mint a mosószappan,pedig tettem bele citrom illót is és mégis.ne tegyek bele zsírt?mert ez fürdésre készült,meg hajmosásra ha jó,de azért olyan jó lenne ha illatos lenne egy picit.
    Egyébként jól habzik,nem szárít,kipróbáltam fürdésre.

    VálaszTörlés
  2. A kókusz szappanod ideírt mennyiségeit beírtam a lúgkalkulátorba, és ott 172 gramm lúg jött ki. A pontos mennyiségeket persze nem tudom, így a dekáiddal dolgoztam.
    Itt van:
    http://www.soapcalc.net/calc/ViewRecipe.asp
    Ebből látszik, hogy kevés a lúg, amit beletettél.

    A morzsalékost olvaszd fel, finoman adagolj még hozzá vizet, hogy a végeredmény pudingos legyen. Ettől persze lehet, hogy túl vizes lesz és nehezen szárad majd.
    A másik lehetőség, hogy a következő szappanba 1/10 arányban bele adagolod. Én ezt csinálom a rontott mosószappanokkal. Volt nemrég mosószódás próbálkozásom, nem lett jó. De kis adagonként hozzáteszem a mosószappanokhoz.
    Nem kéne, hogy zsír szagú legyen, előbb lúgszag, majd tiszta szappanillat szokott lenni.
    Legközelebb fotózok :)

    VálaszTörlés
  3. A kókusz szappan jó lett,sőt ahogy szárad egyre jobban érzik rajta a citrom illat.abba sztem elég volt a lúg.

    Akkor megprobálom felolvasztani,de ha zsírszagú akkor biztos kell még bele lúg,de hogy mennyi az jó kérdés.ez lett 4kg zsírból,ez nagyon zsírszagú és morzsalékos.a kókusz az jól sikerült.csak azt jó volna megtudni hogy a 4kgnyi szappanhoz mennyi lúgot tegyek még h biztos kijöjjön belőle a maradék zsír is.

    Még 1 kérdés:van a krémdeód,azt nem lehet csak kókuszvajból csinálni?mert nekem csak az van itthon,max tudok beszerezni kakaóvajat,shea vaj is nagyon drága.

    VálaszTörlés
  4. A lúgkalkulátor szerint 4000 gramm zsírhoz 536.471 gramm lúg kell. De plusz 10%-kal 590,11 gramm. Nem tudom mennyi ment bele, innen már meg tudod oldani :) De alkalomadtán írok egy fényképes bejegyzést a lúgkalkulátor használatról is.

    VálaszTörlés
  5. Ja, és a krémdeo: http://divany.hu/shopaholic/2011/11/07/mit_keresnek_mergezo_osszetevok_a_natur-_es_bio_izzadasgatlokban/

    A cikk alján lesz.

    Én is kipróbálom, talán a keménysége miatt jobb lesz.

    VálaszTörlés
  6. zsírt én nem találtam a lúgkalkulátorban,így azzal a zsíradékkal számoltam amihez a legnagyobb mennyiségű lúg kell,pl vaj és ehhez 740grammot tettem a zsíradékhoz..ennek elégnek kellene lennie.de h akkor miért maradt benne zsír nem tudom.úgy gondoltam hogy kilónként felolvasztom és teszek hozzá még valamennyi lúgot.mondjuk 5dkg elég lehet vagy sok?

    VálaszTörlés
  7. "Lard pig" Nekem ebben a google-szótár segít, én sem tudom az olajok angol nevét :)

    Amire még gondolni tudok, hogy nincs elkeveredve rendesen, de gondolom kevergetted. Lehet túlfőzni, elpárolog a víz, és akkor morzsás lehet.
    A 4 kilóhoz a 740 gramm elég kell hogy legyen. Azt már nem tennék hozz, mert felesleges. Lehet, hogy tényleg túlszáradt, nem elég a víz benne. Gondolom a szappanosodási folyamatok lezajlásához arra is szükség van.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...