Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Csalán-tormalevél-fűzfakéreg hajvíz és meszes hajmosó szappan tapasztalat

Ezt a receptet, illetve a linket mailben kaptam. Mivel csalán és almaecet a fő összetevő, mindenképp ki kellett próbálni :)
De mivel hétvégén fűzfaágak kerültek a tulajdonomba, szárítás céljára, emiatt a fűznek is utánanéztem alaposabban. Megtudtam, hogy hajhullás elleni hajvizekbe is jó. A tormalevél mellett.
Mivel mindezzel rendelkeztem, ezért háromféle növénnyel készítettem el ezt a hajvizet.

Egyben kipróbáltam az előzőekben készített hajmosó, meszes szappant is. Az egész testem ezzel mostam meg, hogy érezzem, van-e bármilyen szárító hatása. Elárulom: nincs. Az arcom sem igényelt hidratálást, a hajam pedig mindent felülmúlóan szuper állagú lett.
A szappan is nagyon jó, de a hajvíz sem utolsó ennek elérésében.

Szóval, ahogy én csináltam:
3 csalán levelei, a felső, bimbós rész a szárral együtt
1 nagy tormalevél
5 db 8-10 cm friss, pár órát száradt fűzfakéreg (teljesen szárazon lesz az igazi)
400 ml almaecet
 Az almaecetet forraltam, majd a felaprított levelekre öntöttem.

Fakanállal segítettem neki, hogy ellepje a leveleket, és lefedve állni hagytam 10 percig.
Majd leszűrtem, megvártam hogy lehűljön, és flakonba tettem.
Hajmosás után ezt öntöttem a hajamra, 2 dl-t. Közben a hajam és fejbőröm alaposan átmasszíroztam, és a kádban ülve hagytam hogy kicsit lecsöpögjön. Ekkor szárazra töröltem, és ennyi volt. A hajam magától szárad.
Kicsit ecetes tormaillata volt, de mire megszáradt, eltűnt. A torma miatt csípte is a fejbőröm, de nem nagyon, épp annyira, hogy érezzem, valami dolgozik ott. Mivel a hajhullás ellen ilyesmi kell: a vérellátás felturbózása, a hajhagymák működésének serkentése.

Ha nem hozzáférhető a tormalevél vagy a fűzfakéreg, akkor simán csalánból is elkészíthető. 2 marék friss, illetve 1 marék szárított csalánlevélhez kell 250 ml gyümölcsecet.

A hajam ma minden eddiginél jobb állagú. Kíváncsian várom, hány napig lesz vállalható minőségű, de ha az eddigi 2 napnál többet bír, már jó.

A hajvízzel kapcsolatban:
mint minden házi módszernek, ennek is idő kell, nincsenek egy perc alatt létrejövő csodák. Idő kell egy-egy gyógynövénynek, míg igazán kifejti a hatását. Emellett számít hogyan táplálkozunk, milyen vegyszereket kenünk magunkra, mivel mosunk, mivel illatosítjuk magunkat, és még annyi minden!
Tehát sok év méregfelhalmozását nem fogjuk egy hajmosással, de lehet hogy egy egész évivel sem eltüntetni, megoldani, de a türelem és kitartás mellett itt is fontos, hogy minden téren megszabaduljunk a testünket mérgező anyagok további bevitelétől.

3 megjegyzés:

  1. Szia, a fűzfakéreg másra is jó,főképp a gyerekeknek. Hajtetű ellen a gyerekeknek Rausch fűzfakéreg sampont használok. Robin padtársa tetves volt, és ő nem kapta el. Mielőtt elkezdtük használni, 2x is volt tetves, egyszer az uszodában, egyszer fodrásznál kapta el.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Igen, olvastam én is, de elfelejtettem ideirni. Én is akarok fūzfa szappant erre a célra.

    VálaszTörlés
  3. Na ezt jó tudni,bár még nálunk nem aktuális(18hós kisfiú)de később hasznát vehetem a fűzfakéregnek:)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...