Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Használt zsíros-meszes szappan

Adott több, mint fél kg halsütő-zsír, és adott a szappanfőző tudomány. Hideg eljárással biztos nem dolgoznék fel használt zsiradékokat, de melegen, ráadásul mésszel, miért ne?
Nem volt több zsírom, úgyhogy mindössze ezzel a 60 dekával dolgoztam, és nem is lett volna kedvem túl sokat kidobni, ha netán nem megy el a halszag.
alapzsír (bár a halszag nem jön át ide)

alapzsír a mész-szóda hozzáadás után, közvetlenül
szépen felfutott
kész az alapanyag

a kész halas szappan, mész illattal
 Necces volt, mert már felfutott és forrt, mikor még mindig volt egy pici halszag a háttérben. Gondoltam egyet, és mivel olvastam, hogy mentával és fehér ürömmel erősebb lesz a mosószappan, tettem bele pár menta és citromfűágat, és két rövidke fekete üröm ágat. Ami némileg gyengébb, mint a fehér társa, de ürömnek üröm.

A szappananyag hamar szétmarta a növényeket, és halványzöldre színezte. A szaga is elment.
A dolog azért kérdéses, mert lehet, hogy magától is elment volna, csak én voltam türelmetlen.

Lényeg, hogy a végére tiszta illata lett, semmi halacska. Igaz, a többi illat sincs meg. A menta és a citromfű is eltűnt :)

És a kísérlet sikeres volt, lehet büdös zsírokból is kellemes illatú mosószappant főzni.

1 megjegyzés:

  1. Egyébként azt észrevettem hogy mikor a meszes-trisós szappanomat használtam,sokkal jobban kiszedte a foltokat mint a síma nátriumos.tervezem szódás-meszes szappant készíteni.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...