Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Újraolvasztás

A szappanmaradékok, vágásnál keletkező leeső darabok, szélek igen tetemes mennyiséget tudnak kiadni. Ha hozzátesszük az elrontott formájú "selejteket" is, akkor még többről beszélünk.
Ezeket lereszelve, kis folyadékkal kiegészítve, gőz fölött összeolvaszthatjuk, és akár remek kézmosó szappan lehet belőle.
Ha rakunk bele mondjuk búzakorpát, búzacsírát, zabpelyhet, esetleg kávézaccot, akkor radírozó, bőrsimító szappanunk lesz. Én még tisztított homokot szoktam, de ha van valamilyen minőségi só otthon, akkor jöhet a sószappan-próbálkozás.

Az olvasztásnál a super fat kérdés sokakban felmerül. Azaz, most azzal mi lesz ami már benne volt? Kell bele megint?
Nem.
Amennyi benne volt, az benne is marad. Hisz sem lúgot nem tettünk hozzá, sem zsiradékot nem vettünk el. Volt egy alap 5-8 % super fattel legyártott szappanunk, amit újraolvasztottunk.
A zsír-lúg arány megmaradt, a super fat is megmaradt. Az nem illan el, mint az illóolaj :)
Persze ha kevés volt benne az SF, akkor pótolni lehet, az olvasztott szappant lehet mixerrel elegyíteni, után-színezni, illatosítani.

7 megjegyzés:

  1. Szia!
    Öntöttem egy mentás-joghurtos szappant,minden plusz illóolaj nélkül,de túl puha lett.Ha újraolvasztom,szerinted,mit tegyek még bele,hogy keményebb legyen?Az lehet,hogy túl vizes lett?
    Köszönöm a válaszod!
    Klau

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ha nem joghurtos lenne, azt mondanám olvaszd, és nagyon lassú lángon főzd kicsit. De joghurtos, így ez nem jó. vagy hagyod kiszáradni, 1-2-3 hónap alatt biztos megkeményedik, főleg ha kályha, radiátor közelben van. Én csinálnék egy új adagot, amiben kevesebb a folyadék aránya, és abba dolgoznám bele olvasztva. Lehet más jobb ötleteket ad, próbálkozz másnál is :)

      Törlés
  2. Szia!
    Segítséget kérnék! Még kezdő vagyok szappanfőzés során.
    Eddig 3x csináltam szappant hideg eljárással. A tegnapi napon mézes kamillás szappant készítettem sertés zsírból hideg eljárással pontosan kimért alapanyagokkal. Mindenhol más időt látok amíg felszeletelik így én 24 órát vártam vele. A formából kijött de ahogy szeletelni kezdtem morzsálódott és még a szeletek is kettétörtek, belül látszik hogy kicsit szivacsos. Mit tegyek hogy ne törjön el? Keveset vártam vele vagy sokat? Sajnálnám kidobni..

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Segítséget kérnék. Még kezdő vagyok szappanfőzés terén.Tegnapi napon mézes kamillás szappant készítettem sertészsírral hideg eljárással pontosan kimért alapanyagokból. 24 órát vártam de mikor szeletelni kezdtem morzsálódott és ketté is törtek a szeletek. Túl sokat vagy túl keveset vártam vele? Esetleg tegyek hozzá valami olajat? Vagy valami más lehet a gond? Hogyan tudom még megmenteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ha morzsálódik vagy törik a szappan,akkor vagy kevés a folyadék, vagy sok a lúg. Netán mindkettő. A méz amúgy is hajlamos túlmelegíteni a masszát, ettől kiizzadja a folyadékot, néha szivacsos is lehet. Kérlek írd meg a pontos mennyiségeket, mailcímre ha kérhetem: ordogszappan@gmail.com
      Köszi

      Heni

      Törlés
  4. Szia! Én évek óta főzöm a szappant, saját felhasználásra, már van otthon körülbelül 1-1,5 kg szappanvég és törmelék, szeretném olvasztani! Kérdésem, hogy lassúfőzőben egy kis kecsketejjel szerinted mehet?? Viszont így a kecsketej nem lúgosodik el lehet, hogy nem jó ötlet? Szeretném megint kiönteni formába és elhasználni 😊 köszönöm 😉

    VálaszTörlés
  5. Szia! Tejjel még nem hígítottam, víz alapú folyadékkal szoktam, és sajnos nem ismerem a lassúfőző tulajdonságait. De ha szerinted nem ég meg a tej, akkor simán. Amit én inkább csinálnék, hogy ne a saját bőrömön kísérletezzek, esetleges rossz kimenetellel, az, hogy csinálnék egy új szappanalapot, meleg eljárással, 45% folyadékkal, és abba tenném bele 30%-ban a szappanvéget reszelve.
    Vagy egyszerre kevesebbel próbáld ki a kecsketej+lassúfőző dolgot :)
    Remélem valamit segítettem, szia :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...