Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Arclemosó apróbojtorjánnal, tejoltó galajjal, pattanásokra

Van a sima kamillás arclemosó, amit használunk. Bár nem vagyok pattanásos, és nem sminkelek,de néha lemosom vele az arcom. Ráadásul van kamasz és kamaszodó gyerekem is, lesz itt még pattanás, azt hiszem.
Most elfogyott, és készíteni kellett. De az apróbojtorján nagyon jó a bőrgyulladásokra, és persze sok másra is. Készítettem egy apróbojtorján-tejoltó galaj főzetet, ás most ezzel készült.

A tejoltó galaj a vese és nyirokrendszer karbantartása mellett az epére, májra is remek gyógyszer. De külsőleg kiválóan rendbe teszi a pattanásos bőrt. Érdemes elolvasni a linket, ahol is az utolsó mondat szerint, sajnálatos módon, nem nagyon gyűjtik Magyarországon ezt a remek növényt.

Jelentem, én gyűjtöm :)
Hatalmas galajmező van felénk, amíg le nem terem, én gyűjtöm. Ma is szedtem, holnap is fogok. Jó lesz szappanba is, inni is, arclemosóba is.
Hamar szárad, pár nap és lehet morzsolni, üvegezni.

A recept:
1/3 70% alkohol
2/3 bojtorján-tejoltó galaj forrázat
300 ml vízbe 2 evőkanál apróbojtorjánt, 1 evőkanál tejoltó galajt tettem.
Mikor kihűlt, összeöntöttem a két kimért folyadékot, gyógyszertári üvegbe tettem (az évek alatt jó pár alkoholos üvegcse összegyűlt), összeráztam, és mehetett is a fürdőpolcra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...