Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Etalon

Merre induljunk ha baj van?

Legegyszerűbb: kattintgatni, mások történeteiből okulni, levonni a ránk vonatkozó (?) következtetéseket, majd orvosolni a bajt.

Itt kezdődnek a gondok.

Nem vagyunk orvosok, sem szakértők.
Oké, ugyanúgy néz ki a mi problémánk, mint a másnál látott jelenség, és ha neki jó volt x szer, akkor nekem is jó lesz, de ez sokszor téves.

A mi problémánk egyedi, mivel mi is azok vagyunk. Hiába vannak archetípusok, külsőleg is hasonló emberek, mégis mások vagyunk.

Különbözőségünket mutatja, hogy milyen csillagzat alatt születtünk, illetve a minket ért hatásokra adott egyéni reakciók. Mind a személyünk reakciói, mind a testünké.

Lehet, neked ugyanott van elvágva az ujjad, mint nekem, és simán begyógyul, de lehet: én valami láthatatlan koszt tartalmazó késsel vágtam el, nekem elfertőződött. De ha rád hallgatok, nem teszek vele semmit, mert a tiéd simán gyógyult. De nekem nem. Az enyém csúnyán gennyes, fel is kellett vágni.
Ez egy szemléltető példa volt, mire is gondolok. Mindig mások a körülmények, sosem történik két emberrel centire ugyanaz, ugyanúgy.

Én az asztrológiához nem értek, de tudom, miről szól. Van egy születési időnk, van egy bolygóállás amiben fogantunk, amiben előjöttünk, és vannak fontos történések életünkben. Ezekre visszaemlékezve pontos képletet lehet felállítani arról, milyen betegségekre, bajokra vagyunk hajlamosak, illetve ezek mivel előzhetőek meg, és ha mégis előjönnek, akkor ezekre NEKÜNK személyesen mi a legjobb gyógyír.

Mert ami másnak jó, az nekem nem biztos. Sőt, lehet, hogy allergiás vagyok rá, lehet, hogy többet ártok vele. Megvannak a csillagjegyünknek megfelelő növények, amikkel gyógyulhatunk, de nem ismerjük, mik is azok. Csak azt olvastuk neki jó volt, ő is kos/bak/rák, akkor jó? Nem feltétlen, mert az ő jegye még nem ugyanazokkal az egyéni változókkal rendelkezik, mint az enyém, hiába ugyanaz.

El kell fogadnunk, minden egyéni. Minden dolgunk, cselekedetünk csak mi vagyunk. Igen, vannak archetípusok, vannak általános jellemzők egyes népcsoportokra, kasztokra, vérvonalakra, de nem minden a származás, nem minden a neveltetés, nem minden a szimpla csillagjegy sem.

Az én fiam ekcémás sebei helyrejöttek a csalánkrémtől. Pillanatok alatt.
Más gyermeké, felnőtté nem biztos. Van, aki meg bírja inni töményen az almaecetet, az én gyomrom ég tőle.
Apróságok, igaz?

Még az öndiagnózis témába való:
Van a kezemen a hüvelykujj tövében egy száraz, viszkető bőrfelület. Mivel fiamnak ekcémája volt, ugyanilyen küllemmel és jellemzőkkel, így rávágtam: ekcéma. Holott már igen magas fokra jutottunk a vegyszermentes életmódban, és mikor kialakult, akkor már hónapok óta cukrot és társait sem fogyasztottunk.

Tudom hogy mikor keletkezett: tarhonyát reszeltem, és belereszeltem a kezembe. A seb begyógyult, de maradt a viszkető folt. Kezelgettem, kenegettem ekcémára. Tettem rá mindenféle kisfiamnak készített krémet, de míg neki elmúlt, az enyém ott volt. Néha nem viszketett, nem látszott, de éreztem: ott van az.

Majd nemrég megsérült a kezem, amellett a folt mellett. A seb begyógyult, és ugyanolyan viszkető folttá változott. Azaz terjedt, márpedig az ekcéma nem ilyen. A gomba sem, és más általam ismert bőrbaj sem. Ekkor már kiterjedtebb nyomozásba fogtam, mikor is vajákos-herbálasztrológus barát által kiderült: a reszelőből belemehetett egy pici darab, és az dolgozik odabent a bőr alatt. Valamelyik coccus az, amelyik erőteljes viszkető érzést okoz. Hogy melyik, az kiterjedtebb vizsgálattal derülhetne ki. Nekem ennyi elég, mert ezen el lehet indulni, lehet kezelni.

Most kezdem a lemosó kezelését katángvirág főzettel.

Ami a lényeg ebben, hogy több mint egy évig, azt hittem: ekcémám van, holott a közelében sem vagyok.


A bejegyzésem címe: Etalon.

Mert ezt keressük mindenben. Azt az etalont, amihez tudunk igazodni egy-egy témában. Nekem kozmetikum témában Antal Vali oldala az etalon, fegyverek és történelem témában a férjem, pékáruban, kenyérben Limara, gyógynövényismeretben és a velük való gyógyulás témában pedig Monika.

Hozzájuk fordulok, ha kérdésem, kétségem van, az adott témában bennük bízom. Számomra ők az etalonok abban, amit szerintem a legjobban csinálnak, amihez leginkább értenek.


Én mindenben keresem a profit, a szakértőt.
Nem hagyom magam összezavarni önjelölt szakértők által, nem érdekelnek az ellenvélemények sem (itt nem a jó érvű ellenvéleményre gondolok, hanem a vagdalkozó kritikákra).
Addig bízom az etalonjaimban, amíg azt nem tapasztalom: tévednek, elferdítenek, nem értenek ahhoz, amihez kéne.

Nálam ez így alakult ki, biztos lehet hibát találni az érveimben, de nekem így jó.
Elképzelni sem tudom, milyen is lenne, ha több etalonom lenne egy-egy témában, akik ellentmondanak egymásnak. Hogy dönteném el szakértelem híján, melyik a jó? Komoly dolgokban nem szívesen hagyatkoznék szerencsére vagy véletlenre.

Még kitérnék arra is, milyen sok fals, hamis dolog kering a neten, újságokban, megbízhatónak tartott forrásokban.

Pár éve egy lapban megjelent: aki gyerekekkel nyaralni indul, otthon ne hagyja az orbáncfű teát, mert az nyugtat. Óh, igen. És fényérzékenyít, igen csúnya bőrelváltozásokat okozva.

Vagy neves, gyógyításhoz értőnek tűnő névvel rendelkező weboldal ajánlja: használjunk aluminiumsós deót, mert az a legjobb izzadtság ellen. Igen, és a mellrák kialakításához, májelégtelenséghez sem utolsó.

Az aluminiumsók hónalj alatti használata nem ajánlott. A mell nyirokmirigyeinek méregkiválasztása épp a hónaljon keresztül történik legerőteljesebben. Ha ezt erős pórusösszehúzóval (aluminiumsók) megakadályozzuk, akkor hátráltatjuk a méreganyagok kiválasztását a mell méregállományából.
Ez pedig hosszútávon akár daganatos betegségek kialakulásához is vezethet. ha pedig nem engedjük a mérgeket a hónalji izzadás által kiürülni(ami egyébként az egyik természetes folyamata a méregtelenítésnek), akkor a szervezet kénytelen kerülő úton megszabadulni ezektől, vagy elraktározni a májban.


És az ismerősöm ismer valakit, akinek a nagyanyjának a szomszédja meggyógyult a tévés kézrátételtől, és a hipó belégzéstől!
Vagy annak a kutyája? Nem is tudom. De meggyógyult, az biztos. Hallottam valahol.

Ez tény.

És terhes férfi madarat szült.

Ez is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...