Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Bőrbajok, újratöltve

Korábban megjelentetett írás, némiképp kiegészítve.

Kezdem talán azzal, nem vagyok semmiféle szakember. Szappanokat készítek, amiket magunkra kenünk, majd lemosunk. De mégis meglepve tapasztaljuk, hogy régóta meglévő, kisebb-nagyobb bőrbajaink, hajbajaink csökkennek, eltűnnek.

Egyszerű dolgokról beszélek, mint például a sehogy nem múló láncszemölcs. Amikkel a lányom volt tele két évvel ezelőttig. Majd a háziszappanok használatának kezdetével egy időben (egy hétnyi háziszappan használat után) mind eltűnt róla. pedig előtte évekig jártunk bőrgyógyászatra, kapott szimpla szemölcsirtót, szalicilsavas erős ecsetelőt is, de nem csökkentek, hanem szaporodtak.  

Ma már tudom, egyszerű bőrreakció volt a kőolajos, műanyag mosakodószerekre. Ne gondolja senki, hogy ócskaságokat használtunk, mert samponból is mindig reklámozottat vettem, szappanból sem a kínai boltban vásároltam kilóra, és a testápoló-hidratáló is minőségibb volt. Mégsem volt jó, és ma sem az. Mert a termékek nem változtak, esetleg annyiban, hogy némelyiken már összetétel-lista sincs. Illetve natúrnak és természetesnek hirdetett szerek összetevői közt is ott díszeleg az SLS, PEG, mineral oil, alumínium klorid (izzadásgátlókban), stb.

Hozzátennék egy sztorit. Anno, 18 éves koromban kaptam egy Camay 2 in 1 tusfürdőt. Újdonság volt a piacon, és bár addig csak nyaranta testápolóztam magam, mikor kissé lesültem, kapva kaptam rajta. Az első használat után extrém reakciót tapasztaltam. Annyira kivörösödött és kiszáradt a bőröm, hogy szinte véresre vakartam. A tudatosság és odafigyelés messze állt még tőlem, de azt a tusfürdőt nem használtam többé. Használtam tovább az addigi Fa termékeket, de a bőröm problémája megmaradt hosszú évekig. Igaz, annyira nem viszketett, de épp eléggé ahhoz, hogy innen kezdve mindennapos legyen a testápoló használat.
Ma már tudom, hogy a Fa is tartalmaz kőolaj származékokat és detergenseket (habosító adalékok), de az a 2 in 1 tusfürdő csúcs volt ebben.
Mivel a bőrt érő negatív hatás meg nem szűnt, csak csökkent, így a reakció is csak kisebb lett, de ott volt évekig.

Szóval mindig megvolt a száraz, feszítő érzés a fürdés után, ami csak testápolóval, hidratálóval múlt el. Persze nem ennyire egyszerű, mert én nem bírom a bőrömön a krémet, elkezdek vakarózni attól is. Illetve így volt régebben. Mert a kőolaj alapú testápolók ugyanúgy nem engedik lélegezni a bőrt, mintha műanyag ruhába öltöztetnénk. Ráadásul vízelvonó hatásúak, irritálják a bőrt, eltömítik a pórusokat, és blokkolják a bőr természetes élettani funkcióit (kiválasztás, légzés, anyagcsere, keringés). (forrás:AntalVali)

Tudjátok például, miért lesz szép sima a hintőportól a bőrötök? Mert methylparaben nevű kőolaj származék van benne. A bőr egyenetlenségeit szépen elsimítja, igaz be is zárja a pórusokat. Tartósítószernek használják. Helyette javasolható a sima búza vagy kukoricakeményítő alkalmazása. Ugyanolyan sima lesz tőle a bőr, lehet illatosítani jófajta illóolajokkal, vagy egyszerűen a hintőporos dobozba tett: rózsaszirommal, levendulavirággal, kamillavirággal, stb.

Manapság nem igényel a bőröm külön kenegetést, csak akkor kenem be, ha extrém hatásnak van kitéve, mondjuk erős napsütés. Persze saját krémmel, ami olívából van, a legújabb vadrózsa-macerátum alappal készült. De nem kell naponta, hiszen a korábban vízhiányos bőröm mára normál bőr lett. Ehhez annyi kellett, hogy eleget igyak (3 liter/nap minimum), illetve nem használok semmi ásványi olajos terméket, nincs vegyi mosószer, öblítő, mosogató.

A táplálkozásomban még akadnak hiányosságok, nem étkezünk teljesen méregmentesen. De azt hiszem mivel nincs leterhelve az immunrendszerünk a vegyszerek elleni küzdelemmel, nem szedünk semmi felesleges orvosságot (semmit), így ezt ki tudja védeni, tudja ellensúlyozni.

Lehet, hogy nem vagyok mai nőideál, mert nem frissen manikűrözöttek a körmeim, nem sminkelek, nem érdekelnek a ráncok sem, túlsúlyom is akad, és időnként el is fáradok, de még mindig állíthatom: jó ez így nekem. Az említett dolgok nem hiányoznak. Túl nagy az általuk okozott hosszútávú probléma, hogy megérje.

Azt hiszem megértettem, minden összefügg mindennel, a világon is, és a testben is. Amit magunkra kenünk az a májra is hat. Nem csak a bőrre. Ha méreg van benne, az felszívódik, az a véráramba is be tud kerülni. Vannak apróbb felhámsérülések, vannak sebek, ahol igenis be tud jutni ez meg az, és azzal már a májnak, vesének is dolgozni kell.
És így tovább. Egyik baj hozza a másikat, és ha leterhelt az immunrendszer, akkor nehezebben gyűri le a kisebb bajokat is. Nem beszéltem a lelki gondokról, ami kinek nincs? Persze, hogy mind rágódunk dolgokon, agyalunk ezen-azon, ezzel szintén gyengítve magunkat.
Van ami ellen lehet védekezni, van amivel együtt kell élni. Szerintem a káros kozmetikumokat el lehet hagyni.
Ez volt a mondandóm lényege.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...