Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Rózsaszappan barnában

Állandó téma a színezés. Próbálkozunk sok mindennel, csináltam én is szilvából szappant (azaz a folyadék volt szilvapüré), barna lett. A bodzabogyó szürkés lesz, a paradicsom rózsaszínes, a pirospaprika narancsos árnyalat, és a többi.
Amit jól el lehet érni, az a fehér, fekete, barna és zöld. Persze a sárga sem túl bonyolult, és a rózsaszín is elérhető némi rózsaszín agyaggal.

De rózsaszirmokból nem és nem lesz rózsaszín szappan.
Ez a szappan rózsaolajból készült, azaz olívában áztatott rózsaszirmok, amiket a végén bele is turmixoltam az olajba. Addigra persze színtelenné váltak, mert nagyjából ez történik az olajban áztatott friss szirmokkal.
A folyadék rózsavíz volt, három napig ázott a vízben a sok szirom, amiket persze szintén turmixoltam.

Hennát tettem még bele a végén, hogy az egyre barnuló masszám hátha némileg rozsdaszínű lesz, de nem lett.
kép a szobában

kép kinti fényben
Ennél a szappannál csak a tetején lévő rózsaszirmok, és az a finom, gyenge rózsaillat, -ami az olajból és a rózsavízből származik- árulja el rózsás mivoltát. Illóolaj nincs benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...