Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Krémek a köbön

Olyan, de olyan jó kis krémeket készítettem!

Rózsaolajos, rózsaszín agyagos hidratáló


Felhasználtam bele a nyáron rózsaszirmokkal macerált olíva-mogyoróolajat, avokádóolajat, ami szintén kiváló hidratáló, van benne mogyoróolaj is, ami az egyik legmélyebben hidratáló olaj, keményítésnek sheavaj, illatnak egy leheletnyi geránium illóolajjal. Ettől pedig finom és nőies illata varázsolódott, a színe pedig a rengeteg vasoxidot tartalmazó rózsaszín agyagtól lett kellemes, rózsás árnyalatú. A rózsaszín agyag emellett enyhén ránctalanító, szemránckrémek egyik adaléka is.

Babakrém levendulával

Készült még cinkoxidos sheavaj levendula illóval babák popó ápolására. A cink megóvja a nedvesedéstől a bőrt, segít a pelenkakiütésen, pirosodáson is. A shea vaj mint alap azt hiszem nem igényel különösebb magyarázatot. A legáltalánosabb bio és natúr kence, mely babáktól kezdve mindenkinek jó a bőrére (kivéve ha valaki latex érzékeny!) A krém kevés méhviaszt is tartalmaz, kellemes levendula illata pedig ápolja a bőrt, természetes és bőrbarát módon fertőtlenít, a baba ellazul, megnyugszik tőle.

Orrkenőcs

Illetve ugyanebből az alapkrémből borsmenta és eukaliptusz illóval gazdagított orrkenőcs. A cink itt is jó lesz a víztaszító hatásával, a levendula a nyugtató, lazító, sebápoló hatásával, a kétféle mentolos illóolaj pedig felszakítja az orrdugulást, segíti a váladék távozását az orrból, illetve könnyíti a levegővételt a "duda" orrnál.

Testvaj

És ráadásnak készítettem még testvajat is.
Sheavaj, kakaóvaj, méhviasz, mogyoróolaj és avokádóolaj került bele. Ebbe is muszáj volt egy kis illóolajat tennem. A testvaj ugyan őszre-télre készült, mikor a bőrünk fokozottabban szárad a hidegtől, széltől, igénybe van véve a folyamatos beöltözés miatt, és úgy egyáltalán, jól esik az a kis kenegetés, masszírozás esténként, amivel a testápolót bemasszírozzuk :)
De a nyárt idézve jázmin illóolajat kapott. Finom, nőies illatú, bár a méhviasz érződik leginkább. Tartósításnak és plusz ápolásnak propolisz kivonatot csepegtettem bele.

Az állatorvosi ló szerepe itt is előjött. Lívia babánál teszteltem az orrkenőcsöt, bár tavaly télen már sokat segített ez a receptúra. Én pedig krémkészítés közben mindent magamra kenek :)
Most többször kezet mostam, alaposan szappanozva, hogy jól kiszáradjon a kezem. Ugyanis hiába olívaszappan, azért 4-5 alapos szappanozástól kiszárad a bőr.

Leöblítettem, és a még vizes bőrömre kentem egy-egy pöttyöt a rózsaszín agyagos krémből. Azóta is szuper-sima a bőr a kezemen, és teljesen normál érintésű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...