Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Lenmagzselés ránctalanító krém kenderkefű kivonattal

Van ez a szőrös kenderkefű nevű növény, amelynek erős vizes kivonata ránctalanító krémek igen hatékony alapja lehet. De én e pillanatban még nem vagyok felszerelve vizes krémek emulgálására, azaz nincs lecitinem amellyel sok vizet és kevesebb olajat krémmé tudok varázsolni.
Szóval ki kellett találni, hogy az a bizonyos vizes kivonat hogy váljon krémmé.

Jött hamar a szikra: lenmagzselé, ami szintén csodás ránctalanító szer.
Egyszóval készítettem kevés víz-sok kenderkefű levélből főzetet, majd leszűrés után ebben főztem ki a lenmagot zselének. Miután ezt is leszűrtem, készítettem egy olajkeveréket, kakaóvajjal, sheavajjal, és ebben dolgoztam el a lenmagzselét. Alapos keverés után a krém összeállt, cseppentettem bele pár csepp muskotályzsálya illóolajat, ami kellemes nőies illatot varázsolt neki, és tettem bele kevés rózsaszín agyagot is, mert az is jó fegyver a ráncok ellen. Igaz, a zöld alaplé miatt most nem rózsás színű, hanem barna krémet kaptam, de a hatás a lényeg.

A recept:

5 dl víz, egy nagy marék kenderkefű levél erős főzetté alakítva (min. 20-30 percig forralni)
a maradék 4 dl leszűrt kenderkefű főzet 4 evőkanál lenmaggal összefőzve

ez a zselé ugyan rengeteg (kb. 80-90 gramm), de a maradékot jégkockatartóban lefagyasztottam

olajalap:

3 ek mandulaolaj (21 gramm)
2 ek avokádóolaj (10gramm)
4 ek kakaóvaj (40 gramm)
10 gramm sheavaj
2 csipet cetilalkohol (kimaradhat)

hatóanyag:

40 gr kenderkefüves lenmagzselé

tartósítás:

2 ek búzacsíra olaj
20 csepp Grape vital

egyéb:

1 ek rózsaszín agyag (kimaradhat)

8 csepp muskotályzsálya illóolaj

Gőz fölött összeolvasztjuk az olajokat, vajakat és a cetilalkoholt. Majd a gőzről levéve beletesszük a zselét, az agyagot és ha már 40 C alatti a hőmérséklete akkor az illót és a tartósítókat is. Majd habverő mixerrel addig keverjük, míg kihűlve krémessé nem válik. Ezt gyorsíthatjuk azzal, hogy hideg vízfürdőbe állítjuk a keverőedényünket.


4 megjegyzés:

  1. Arra is kíváncsi vagyok, hogy ezt a krémet nem szeretnéd felvenni a boltkínálatba? (Mostanában nemigen van időm és kedvem készítgetni, ráadásul nagyon sok hozzávalóm hiányzik, és ezeket relatíve kis mennyiségben nehéz készíteni.)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Itt szedtem az erdőben, bent a sűrűben. Készítek szívesen Neked ha kérsz :)

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...