Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Ekcéma elleni krém

Anno a csalánkrém nagyon jól bevált, de mivel az ekcéma tápanyag felszívódással kapcsolatos probléma is lehet, illetve általánosan a bélflóra állapotához köthető, így változik. Mivel az is változik amit megeszik-megiszik a beteg, a betegségére hatásos gyógymód is eltérő lehet időnként. Azaz ami egyszer hatott, az máskor lehet hogy nem fog.

Ezért kutatom az újabb lehetőségeket, és gyártom az újabb krémeket kisfiamnak.
Mert időnként visszatér az ekcéma, és most is terjedőben van az arcán.

Teljesen más hatóanyagokra gondoltam, mint az előzőekben bevált csalánkrém esetében.
Így most a vadárvácskából és bíbor kasvirágból készített erős főzet volt a krém alapja, a vizes alap. Ebbe tettem némi aloé vera gélt, majd kikevertem az olajos fázist.
Extra szűz olívaolaj, mandulaolaj, finomítatlan avokádóolaj, búzacsíraolaj, sheavaj és kakaóvaj keverékkel dolgoztam. Ezek egyesítésére emulsan növényi emulgátort használtam, némi lisolecitinnel. Kapott a krém még E-vitamint, rokonsalt és tejsavat mint tartósítót, plusz pár csepp teafa olajat, ami tartósít is, és az ekcémás felületekre is jótékony hatású.
De mivel natúr készítmény nincs csak egyféle jó hatással, így ez a krém is működik pattanásos bőrre, ajakherpeszre, felfekvésre, pikkelysömörre is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...