Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Mosogatószer készítése

mosogatószer
Már egy ideje agyalok azon, hogy talán időszerű lenne elmerülni a folyékony szappan gyártás rejtelmeiben, ami magával hozza a sampon és mosogatószer készítést is.
Ehhez a nátronlúg mellé kálilúgra is szükség van. De nekem az nincs, így más eszközhöz folyamodtam. A hamulúg is egyfajta kálilúg, azaz önmagában nem alkalmas kemény szappan készítésére.



Elővettem egy szépséghibás levendula-sheavajas szappant, mert ehhez mindenképp jobban habzó szappanban gondolkodtam. A mosó pedig csak nagyon enyhén habzik.
Tehát fogtam a 100 gramm szappant, és lereszeltem. Volt még egy kb. 2 dekás maradék hajmosószappan, azt is belereszeltem.

Ráöntöttem a gyengébbik (világosabb színű) hamulúgból 4 decit, és odatettem melegedni. Mikor a lúg már langyosabb volt, akkor botmixerrel elkevertem, kicsit még melegítettem, majd flakonba tettem.Öntöttem hozzá annyi vizet, hogy teli legyen a 2 literes flakon, és hagytam kihűlni.
Nem lett olyan sűrű, mint a hamulúgos mosógél, de ez nem kemény zsírokból készült szappan, hanem főként olívát tartalmazó.
Viszont habzik, lehozta a koszt a kezemről, de kicsit szárított, ezért az állóvizes mosogatásnál használtam fel, hisz ott még hígul.

Teljesen jól vette az akadályokat, hab is volt, zsírt is oldott, a kezemen pedig normális maradt a bőr. Mi egyébként mosószódát használunk, ami eléggé szárít. Emiatt volt ez sürgősebb

Fogok még készíteni egy adag szappant kemény zsírokból, de mindenképp fele pálma vagy kókuszolajjal, a habzás miatt, és abból fogok hasonlóképp mosogatószert készíteni.
A hamulúggal készült folyékony szappant azért hajmosásra, samponként nem használnám :)

Lényeg, hogy mosogatáshoz ideális, környezetbarát, már csak egy pumpás flakont kell beszerezni a mosogatószer adagolásához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...