Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Csalángyökér-bojtroján hajmosószappan zsíros, hulló, korpás hajra


Csalángyökér és levél, bojtorjángyökér és levél, nyírfa, komló, mezei és orvosi zsálya, diólevél, mezei zsurló, rozmaring és kakukkfű főzetét vettem alaplének. Ez a sok gyógynövény mind valami módon hatásos a címben szereplő problémákra. Csalángyökérből, illetve bojtorján gyökérből került bele a legtöbb.

A szappanba extra hatóanyagként kétféle agyagot tettem. Zöld agyagot, ami erős méregtelenítő, kifejezetten zsíros bőrre, zsíros hajra való agyag.

Igen gazdag ásványi anyagokban és nyomelemekben, mint pl. a szilícium, vas, magnézium, kalcium, kálium, nátrium, cink, szelén vagy a kobalt. Színét a benne található réztartalmú anyagoknak köszönheti. Kiterjedt lelőhelyeit elsősorban Franciaországban találhatjuk, ahol felhasználásának is nagy hagyományai vannak. A kitermelés után az agyagot tűző napon szárítják, majd további felhasználástól függően különböző méretű szemcsékre őrlik. Külsőleg és belsőleg is használják, táplálékkiegészítők, gyógypakolások, fürdősók, kozmetikumok részeként.

 Illetve Marokkói mosóföldet, ami rendkívül nagy mennyiségű zsiradékot köt meg, szintén nagy ásványi anyag tartalmáról híres.

 A marokkói ghassoul (ásványföld) nagyon finom, parányi szemcsékből álló barnás színű természetes agyagföld, amelynek intenzív tisztító hatása van. Tenzidmentes, a szennyeződéseket részecske formájában köti magához. Kiváló tisztítószer, lavaföld néven is ismert, ez az elnevezése a latin „lava”- mosás, fürdés szóból ered. Vízzel vagy gyógynövényfőzettel elkeverve gélt képez, amely kíméletesen tisztít. Hajmosásnál anélkül távolítja el a korpát és a felesleges zsírt, hogy a fejbőrt irritálná, vagy kiszárítaná.


Összességében a gyógynövény összetevők csökkentik a zsírosságot, illetve tovább marad friss tapintású a haj. Erősítik a hajat, aktivizálják a hajhagymákat, táplálják, vitaminokkal dúsítják az egyre egészségesebb, fénylőbb és korpamentes hajkoronát.




Magánvélemény a szappanról: Évek óta próbálkozom, és arra jutottam, hogy ha nem tudok életmódot váltani, bizonyos dolgokat kiiktatni az étrendemből, környezeti hatásokat megszüntetni, addig csak azért jobb az ilyen összetételű szappan, mert amíg tart, addig jobb állagú a hajam. 2 nap helyett 3-4 naponta kell csak mosnom, és a leglényegesebb: nem ront az állapotán, táplálja a hajam, a fejbőröm.

Kiegészítő kezelések: Nagyon zsíros, könnyen zsírosodó haj esetén kiegészítésképp fél liter zsályafőzetbe keverd az 1 evőkanál almaecetet, és mint utolsó öblítővizet használd, belemasszírozva a fejbőrbe.
Sebesedő, érzékeny fejbőrre körömvirág, diólevél főzet, vagy csalánlevél főzet javasolt.

Zsályalevelekből és tiszta alkoholból (pálinka, vodka, gyógyszertári) készíthetsz kivonatot, ezzel dörzsölve be a fejbőrt mosások után. Szabályozza a faggyúműködést, korpa ellen is kiváló.

Hulló haj esetén csalángyökérből készült alkoholos kivonattal kend be a fejbőrt, hajtövet mosások után, segíteni fog. De a hajhullás majdnem mindig valamilyen belső gondra utal, érdemes más irányban is kutakodni.

Sok elvesztett haj esetén diólevél főzettel való utolsó öblítés, bemasszírozás segít a hajhagymáknak beindulni, aktivizálódni.

Festett hajat alaposabban kell hajat öblíteni, kétszer annyi ideig zuhanyozni az utolsó szappanos mosás után.Mivel a hajszerkezet sérült, beleül a szappan, ezért kell alaposabban kimosni, gyógynövény főzettel öblíteni.

7 megjegyzés:

  1. Szia!

    Szeretném a tanácsodat kérni:készítettem már többször szappant de mindegyikkel úgy járok hogy eleinte teljesen jó,ápoló,szupi szappan,de kb másfél hónap után borzasztóan szárít.Cserepesre kiszárította a kezemet,ez már legalább fél évvel ezelött volt és most állt helyre a kezem valamilyen szinten.Emiatt akkor abbahagytam a szappangyártást,felesleges pénzkidobás lett volna.A mérlegem nem túl pontos,ezért előfordulhatott hogy túl adagoltam a nátrium hidroxidot?És mikor száraz lett koncentráltabb lett a lúg..Átlagban oliva,kókusz,zsír szappant készítettem.Tudsz nekem valami pontos receptet mondani,pl 50dkg olivaolaj,50dkg sertészsírhoz mennyi folyadék és lúg kell?
    Te nem jártál még soha így hogy ennyire szárított volna a szappan?Szerettem vele foglalkozni,de tanácstalan vagyok ugyan mit ronthattam el.

    Ja egyébként volt amit főztem,az is szárított bő 1 hónap múlva,inkább2,volt amit símám botmixerrel habosítottam melegítés nélkül.

    Vannak 1 éves mosószappanjaim amit főzéssel készítettem és nem szárítanak,de ugye ezeket nem hajmosásra,fürdésre használjuk hanem mosásra,kézmosásra.Pipere szappanjaimmal van gond sajnos:(

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    5% super fattel számolva:380gr folyadék, 131,408gr lúg
    De őszintén: ha nem pontos a mérleged, akkor nem tök mindegy mit írok ide??
    Nagyon fontos a mérleg, szerintem fontosabb mint a gumikesztyű. Sosem használtam, de sosem nyúltam lúgba. De mérleg nélkül nem állnék neki!!
    A helyedben még a lúgkalkulátort is kitanulnám rendesen, és 20% super fattel készítenék szappant. Mindenképp 50% kemény zsiradékkal, de nem kókusszal. Inkább pálma, vagy disznózsír. Heni

    VálaszTörlés
  3. Nem mindegy mert van másik mérlegem amibe elemet teszek és megtudom mérni.Kókuszolajat már nem fogok használni,drága is meg nekünk nem jött be,helyette inkább fele fele arányban disznózsír mert az van disznóvágás után meg valamennyi olivaolajat teszek bele.Te milyen arányban használod a disznózsírt?

    VálaszTörlés
  4. 30-40%. De mosószappanba ugye 100%, és extra olajjal a férjem azt is szokta használni :)

    VálaszTörlés
  5. Ha tiszta zsírból készítenék pipereszappant,gyógynővényes főzetekkel,olajokkal az nem lenne jó?Régen is csak ilyen szappanokkal fürödtek.Persze csak saját részre.
    Száraz hajra,bőrre milyen plussz összetevőt ajánlanál?

    Egyébként átnéztem a szappan kalkulátoros leírásodat és mostmár rájöttem a használatára,köszi érte:)

    Hamulúgos mosógéledet azóta is használom:)

    VálaszTörlés
  6. Teljesen jó a sima zsírszappan, kértek már tőlem ilyet mosakodásra. 5% super fattel készült, illóolaj nélkül. Így nem is szárított, de zsírszagú sem volt. Ebbe körömvirág olajat tettem, az jó ápoló olaj. Olívából készítettem.

    Ha veszel egy zacskó körömvirágot és zsírban "kisütöd" (amíg a zsírban kis lángon rottyan egyet), két napig hagyod állni, majd felmelegítve leszűröd, akkor kész a körömvirágkrémed, ez is kiváló szappanalap.

    Száraz hajra jó az alkoholmentes sör mint lúgoldó, jó a diólevél főzet, csalánfőzet, végén hozzáadott plusz sheavaj, olíva, lúgoldó levendulafőzet, kecsketej, de a tehéntej is. Nagyon jó az avokádó, a magja is reszelve-főzve-turmix+szűrés után.
    Remélem segítettem :)

    VálaszTörlés
  7. Köszi a tanácsokat,sokat segítettél:)

    Még 1 kérdés:ha csak zsírból készítek pipereszappant akkor ugyanúgy csinálhatom hideg eljárással,botmixerrel felverem és mehet is a formába,vagy főzni kell?Addig nem állok neki még nem nem kapok erre választ mert nem tudom lehet e azzal a technológiával.Jó lenne mert úgy egyszerűbb,hamarabb megvan és nem lenne mosószappan illata.

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...