Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Mosogatás szappanreszelékkel

Aki nyomon követi a blogom, olvashatta, hogy a mosószappan hamulúggal nem jött be mint mosogatószer. Viszont ennyi próbálkozás után még nem adtam fel, fejben azért keresgéltem a megoldást. 

Megfigyeltem, hogy amikor szappant készítek meleg eljárással, a szappanfőző lábosba száradt szappan a mosogatóvízbe belemosva szépen habzik, onnan pedig a mosogatás is egyszerűbb. Magyarul nem maradnak zsírosak az edények ha hűl a víz, és nem is mar mint a mosószóda.
Mindenesetre megért egy próbát közvetlenül is.
A rosszul sikerült, csúnyán vágott mosószappanok közül lereszeltem apró lyukú reszelőn egyet filmnézés közben, majd másfél evőkanállal tettem a mosogató kádamba. Ez egy korábban babafürdető kádnak használt edény, a méret miatt lényeges.
Forró vízzel felöntöttem, majd a vizet kihűtöttem mosogatóvíz hőmérsékletűre.
A hab a mosogatás végéig szépen megmaradt, az edények zsírmentesek lettek, és a víz tetején sem úsztak a kosz-szigetek.
Nem tudom, segít-e valakinek, nekem ez egy olyan "végre!" megoldás. Anyagom van hozzá bőven, és működik is. Azt nem tudom, miért nem ezzel kezdtem?
Az öblítővíz almaecetes, a hab lemosásához, a szappan semlegesítéséhez célszerű az a kis ecet.
Azt nem tudom, folyó vízzel hogy működik, de a szivacs is bőven ontotta a habot, szóval annyit feloldani vízben amennyi épp kell, és mártogatni a szivacsot, talán működhet. Aki kipróbálta, esetleg számoljon be :)

3 megjegyzés:

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...