Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Arclemosó tej

Bár a biokozmetikumok nem tűrik az alkoholt, de mi szeretjük ezt az arclemosót, és évek óta használatban van. Pattanások ellen kiváló, még a mitesszerek is felpuhulnak tőle pár nap alatt, és könnyebben eltávolíthatóak lesznek. Lényege, hogy 2/3 kamillateát és 1/3 alkoholt összekeverünk, majd napi kétszer, a folyadékot vattára téve ezzel mossuk át a problémás helyeket.
Az alkohol régebben gyógyszertári volt, de az utóbbi időben megfertőzött a házipálinka láz, és azzal készítem az arclemosót is, és az egyéb gyógynövény kivonataimat is.
Most kiváncsi lettem, hogy az alkoholos folyadékot tudom-e emulgeálni, azaz olajokkal, szilárd vajakkal egyneművé tenni.
Nos, sikerült.

Az arclemosó folyadékot összedolgoztam jojoba olajjal, és kakaóvajjal, emulgeátornak lisolecitint használtam, így egy hidratáló arctejet készítettem belőle. Nekünk eddig sem volt szárító hatású, hiába vannak a kamillának és az alkoholnak is ilyen tulajdonságai. De mostanra hidratálóbbá vált az egész arclemosó, hisz a kakaóvaj is, és a jojoba olaj is extra bőrápoló, hidratáló hatásúak.


2 megjegyzés:

  1. Kedves "SzappanÖrdög"!
    Valószínű elírás, de az is lehet, hogy nekem nehéz a felfogásom, mindenesetre nem tudom, hogy a 2/3 kamillához 2/3 alkoholt hogyan kell érteni.

    VálaszTörlés
  2. Kedves "Balambér"!
    Talán megbocsátod eme elírást amit persze javítottam, köszönöm a kedves figyelmeztetést!
    Sz.Ö. Heni

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...