Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Rondaszappan felhasználás, szépítés

Mert bármily jó hatású legyen is egy szappan, a sokadik barna színű adag már unalmas. Igyekszem némi változatosságot belecsempészni, de ha a természetességnél akarok maradni, akkor be kell látnom, a melegen készülő szappanokat nem olyan egyszerű színezni.
Volt egy nagyobb adag csalános szappanom, ami szuper jól habzott, összetételre kiváló, de nem akart megmozdulni.
Készítettem egy nagy adag kecsketejes olíva alapú masszát, és a lereszelt-megolvasztott csalánszappant bekanalaztam az öntőfiókba, nem egybefüggően, hanem nagy halmokba. Erre öntöttem a friss, langyos hideg eljárásos szappanszószt, így lett a nagy-foltos kecsketejes csalánszappan. Ez a szappan normál és száraz bőrre való, a csalános rész nem teljesen sima a benn lévő darált száraz növény miatt, de nem karcol. Pont kellemesen masszírozza a bőrt.

A másik fajtánál lenmagzselés-kamillás szappan volt a nem mozduló alap, ezt csak reszeltem és így, reszelékként dolgoztam a kamillás zöld agyagos olívaszappan masszába. Ez pedig zsíros bőrre való pöttyös szappan lett, a teteje kurkumával színezve.
Tudjuk, a sima olívaszappan nem habzik túlzottan, de így, hogy a szappanokban több mint a fele mennyiség eleve habzó szappanalap, így belefért, hogy csak olívás legyen a körülölelő adag.

1 megjegyzés:

  1. Szia Ördi!
    Nincs is ronda szappan, csak rusztikus! :-) Amúgy meg szerintem a belbecs sokkal fontosabb, mint a külseje!

    VálaszTörlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...