Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Minimalizálás és Aloés testápoló tej

Mikor kifogynak a dolgok, de még kevéske akad, akkor kell jönni egy ihletnek, illetve szükségnek. Most valami könnyed nappali hidratáló kellett, jó kis emulziós, laza krémet alkottam, ami akár testápolónak is kiváló.
Nagyon kevés emulgálószert tettem bele, szerintem a receptek többről szólnak, de mint kiderült, jóval kevesebb is elegendő.
A receptem:

20 gr kakaóvaj
30 ml olívaolaj
30 ml lenmagolaj
5 ml sárgabarackmag olaj
5 ml ligetszépe olaj
100 ml zöldtea
1/2 kávéskanál lisolecitin
1/2 kávéskanál növényi glicerin
1 kávéskanál xanthán gélképző
10 csepp rokonsal
20 csepp tejsav
30 csepp propolisz kivonat
1 evőkanál Aloé Vera
20 csepp illóolaj    én kétfelé szedtem, felébe muskotályzsálya, másik felébe narancs került. De bármilyen illatos illóolaj jó bele, mondjuk Tihany levendula, citrusfélék, jázmin, vanília, ki mit szeret.

Az olajokat nem melegítettem, csak az olívát és a kakaóvajat olvasztottam össze gőz felett. Ebbe persze belekerült a lisolecitin, xanthán, és a propolisz kivonat.
Mikor megolvadt, elegyedett, akkor tettem bele a többi, hőérzékeny olajat.
A langyos teába kevert glicerin és Aloé Vera keveréket apránként összedolgoztam, majd a végén ment bele az Aloé, rokonsal-tejsav és az illóolajok.

Ez most saját részre készült, de szívesen készítek rendelésre is, olyan olajból, amilyet a megrendelő kíván.


2 megjegyzés:

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...