Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Kókuszolajos fogkrém

Nemrégiben csináltam ezt a fürdőkrémet, aminek kapcsán gondolkodtam tesztelés közben. Hogy mégis, mennyire van szükség a szappanra a napi tisztálkodáshoz?
Mindenki felkapta a fejét?
Pedig 3 éves korig nem is nagyon ajánlják, szerintem - és mások szerint - utána sem kell feltétlen alaposan szappannal átsikálni magunkat minden nap.
Persze vannak a kényes helyek, ahol szagosodunk (bár egyes vélemények és tapasztalatok szerint ez is csak az elmérgeződés miatt van), ott okés a szappan. De napok óta tesztelem a krémet, és pont jó testápoló helyett is, amit amúgy sem használok napi rendszerességgel, és persze tiszta is vagyok.
Az , hogy naponta szappanozzunk, majd a bőrünket kenegessük, hisz kiszáradt, talán tényleg felesleges. nem akarom ezt most megítélni, én is szappanozok, heti pár alkalommal fürdőkrémezek, de a gyerekeknél nagyjából kerülöm a szappant. nagyjából, tehát ha nem egyedül fürdenek, akkor csak leöblítem őket a szappanos vízzel, vagy fürdőkrémmel mosdatok.

A másik ilyen gondolatébresztő dolog a fogmosás.
Szájszag ellen ugyan nem jó, de a fogak tisztítására elegendő a vizes fogkefe is. Azt már tudjuk, hogy a baktériumok kellenek, és nem kell mindent fertőtleníteni, a szájat sem. Ha probléma van, akkor gyógynövény főzetbe kevert illóolajokkal szépen meg lehet gyógyítani például egy ínygyulladást. valahol olvastam, hogy kókuszolajjal mosott fogat az illető, és lepedékmentes lett a foga. Kipróbáltam.
A fogkefét meleg vízzel nedvesítés után bekentem kókuszolajjal, majd fogat mostam. Nem volt olajos érzés, nem volt semmi íze. Viszont a fogam lepedékmentes lett, és szerintem még fehérebb is. Minden dörzsanyag és fehérítő anyag nélkül.
Emiatt gondoltam, hogy csak mentafőzettel emulgálok kókuszolajat, és ezt fogom tesztelni fogkrémnek. Reggel mégis kell valami illatosabb, szagűző anyag.
Édesgyökér-menta főzetet készítettem, szójalecitinnel emulgáltam, menta illóolajat kevertem bele. Édes-mentolos fogkrémem lett, szerintem kiválóan elegendő a fogaknak, és a szagok ellen is. Van benne kis cocoglucosid-cukortenzid, a habosítás miatt. No nem habzik úgy mint holmi SLS-el, de enyhén igen.
Fotó nincs, teljesen átlag fogkrém kinézete van.
Ami nem mindegy, hogy lepedékmentesít, de dörzsölés nélkül. Akinek érzékenyebb a fogzománca, annak is jó :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...