Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Dezodor kérdés

Még mindig az a véleményem, ami nem csak az enyém, hogy az aluminiumsós deók nagyon-nagyon károsak. Eltömítve a pórusokat, megakadályozva a természetes méregkiválasztódást: sok jót nem tehetnek velünk.
Ismerősi körben fordult elő, hogy az illető elkezdett erősen verejtékezni. Valószínűleg kései klimax-hormon miatt, de akkor is nagyon zavarta. A szokott deója nem volt elég, ajánlottak neki egy marha drága valamit, amivel 1 hét alatt megoldotta a problémáját. Azaz már nem izzad annyira.
Megnéztük a neten az összetételt, mert engem nagyon érdekelt.
Kiderült nem sokban különbözik az átlag izzadásgátlóktól, csak épp semmi más nincs benne mint aluminium klorid, szódabikarbóna és víz. 3 naponta kell használni, mert ennyi időre megakadályozza az izzadást. Nyami.
A többi átlag deókban azért van még ez meg az is, és az aluminium nem az előkelő első helyen van, hanem mondjuk 3.-4. Ez azért lényeges, mert a hely mondja meg, milyen arányban van benne az adott cucc.

Értem én azt a felfogást, hogy ami nem látható az nincs, márpedig a deók káros hatása nem látható, nem azonnali. De ez mindenképp durva. Mert a túlzott izzadást valami bentről okozza. Akár a hormonok játéka, akár a méregkiválasztó szervek kisebb problémája, de mindenképp belső dolog, amit az aluminium nem fog helyrehozni. De ez a világ van most, ami elszomorító: a -fedjük el és nem látszik, nem kell aggódni- világ.

Mindegy, én azért gondolkodom.
A szódás deót az én testem nem szereti. Sokan használják, sokan évek óta, bejön, minden oké vele, de nekem valamiért nem. Megoldást akartam, mert nem pálya a bolti deó. Többek tanácsára kipróbáltam a cinkoxidot, és az bejött.
Csinálom a cinkes sheavajat, ami nagyon univerzális krém.
Itt a linken is elolvashatja aki akarja, de leírom :)

Nagyon jó babáknak pelenkakrémnek, még a híres-szuper és marha drága pelenkakrém is emiatt, a cinkoxid miatt annyira hatásos.
Bármely kiszáradt bőrfelületre, pl. a fapakolástól kiszáradt, sprőd kezeimet is szépen rendbe hozta 2 nap rendszeres kenegetés után.
Sebes felületre, mert fertőtlenítő, hámképző hatású.
Kezdődő lábgombára, mikor a lábak besokallnak a zokni-cipő-nincs szellőzés egyvelegtől és viszketni kezd a lábujjköz (a cipőbe mehet egy kanál szóda pár csepp teafával, hogy ne fertőződjön vissza).
Betét által felpiszkált intim területre, mert valljuk be: akár az 5 napos menzesz alatt is képes kisebesedni, viszketni a betétektől. Még akkor is, ha napi 3-4 mosakodást megejt az ember.
Arról nem is szólva, mikor valaki tenabetétes, tehát 24 órában hordja. Anyu esküszik erre a krémre, segít neki.
Ekcémára is, mert irritációcsökkentő, sheavajjal elegyítve nem szárít, és a körömvirág olajjal turbózva még jobb a sebgyógyításban.
Ha a zsepihasználattól kipirosodott az orr és környéke: cinkes shea. Semmi más. Ha dugulás is van, akkor mentával keverve.
Herpeszre: cinkpaszta vagy erősen cinkes krém teafával, levendulával.
Fényvédő alapkrémnek: pár faktorral óvja a bőrt az UV sugaraktól. Igazán magas faktorszámú akkor lesz a napkrém, ha titándioxid is van benne.
És utoljára hagytam azt, amivel két hete kísérletezem.
Dezodornak.
Ebbe kicsit több cinkoxidot teszek, és teafa illóolajat. Mert az a legjobb az izzadásra, a szagok kiküszöbölésére. Két hét alatt mindenféle napom volt. Kevésbé izzadós, és favágós, létrázós-zsákpakolós is. Nekem ez megmarad deónak, mert bejött!

Kb. 2 evőkanál sheavajba elkeverek 1 evőkanál körömvirág olajat, ebbe beleszitálok 1 evőkanál cinkoxidot, alaposan elkeverem. A shea szobahőmérsékletű, én nem gőzölöm, mert szépen el lehet így is dolgozni. Tetszés szerinti illóolajjal keverhető, de mondom: a teafa nagyon szuper, ebbe a keverékbe 5-6 csepp kell. Nagyon izzadós tehet bele max. 10 cseppet. Ez a közepes árkategóriájú teafa illóolajra vonatkozó mennyiség.


Továbbá az én deóimból nem maradhat ki az Aloé gél sem, de anélkül is elkészíthető. Ebbe az adagba 1-2 kávéskanál fog szépen elkeveredni. Nem kell emulgálni, ennyit felvesz a shea.
Természetesen más olajjal, illóolajjal is működik, a lényege a cinkoxid és a shea.

A végén megemlítem a fiamat, aki kiskamasz, és nyomkodja a pattanásokat. Kérdezi: mit kenjek rá? Milyen jó poén azt mondani: ott a dezodor feliratú tégely, pont jó lesz. Extra cinkkel, teafával, kiváló oda is.

Hozzáfűzöm: ha csak dezodor lesz belőle, tegyél bele kevés keményítőt vagy rizslisztet is. Ez nedvszívó anyag, a csurgó izzadás elkerülésére. A fenti receptbe 1 teáskanállal elég lesz.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a deo-ötlet. Körömvirág olaj helyett jó a körömvirág macerátum is? Nekem csak az van. Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megcsináltam :) Kíváncsi vagyok milyen lesz?

      Törlés
    2. Azóta eltelt egy hét. Milyen? :)

      Törlés
    3. És elnézést, telefonról válaszoltam ide, úgy látom hiába. A macerátum és az olaj ugyanaz. Ennyit írtam :)

      Törlés
    4. Szia. Jaj, nagyon jó :) Én csak ezt használom deo helyett és szuper :)
      Közben rájöttem én is a körömvirágos dologra -de e-mailben megkaptam a hozzászólást :)

      Törlés
  2. Tetszik a recepted, köszönöm, hogy megosztottad. Próbáltam beszerezni a hozzávalókat, de cinkoxidot nem találtam. A mi egyetlen bioboltunkban nem volt. Egyébként bioboltban kell keresni ? Köszi Marcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszi :)
      Ökokuckó, Humanity, stb. Van ám sokfelé :)

      Törlés

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...