Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Friss csalánlé és hajpakolás

Most a csalánlének lesz a legfőbb szerepe a bejegyzésben.
Veszünk egy maréknyi csalánlevelet (én le szoktam vágni a tetejéről 10 centit, a friss hajtást szárral együtt. Ott kettéoszlik majd, két új hajtást növeszt: megint lesz friss hajtás), turmixba tesszük, annyi vízzel amennyi ellepi összeturmixoljuk. Előbb szűrővel, majd tiszta ruhán is átszűrjük, semmi apró zöld ne legyen a hajunkban.
ez marad szűrővel szűrés után a lében: nem akarod a fejbőrödre
Ez innen kezdve hajöblítésre használható, utolsó, nem kimosandó öblítővíznek. Ha nagyon kemény a víz, akkor forralj vizet, hűtsd le, és ebből csinálj csalánlevet.
Konyhablogba tartozik, de tán megbocsátjátok a kitérőt: ezt a levet ízesítsd limonádénak, igyál meg minden reggel 2 decit belőle, mint tisztítókúra része. Ha frissen facsart gyümölcslébe kevered a két decit, meg van oldva az ízesítés kérdése is, a gyümölcs természetes cukortartalmával. De mindenképp tegyél bele valamit,a miben természetes C-vitamin van (friss citromlé, almalé) a vas felszívódásához.

Visszatérve a hajpakolásra, elővettem a fürdőben felejtett hajpakolásom, tálba öntöttem (a Hévízi iszap a melegebb fürdőben felvett egy jellegzetes Hévízi iszap illatot, amitől még nem romlott, de lassan el kellett használni... ez egyébként főtt tojás szerű illat...), tettem bele egy tojás sárgáját, és pár kanál csalánlevet.

szűrt csalánlé
hajpakolás tojás sárgájával

elkevert, kész hajpakolás
 Összekevertem, a megmosott hajamra kentem. Így hígan egész jól eloszlatható lett, csak a kád fölé kellett hajolni vele. Törölközőbe bugyoláltam, és fél órát maradt a hajamon. Hajmosás után pedig a megmaradt csalánlével öblítettem. Szerintem heti egy ilyen akciót meg fog hálálni a haj.

Más növényekkel is kiegészíthető. Ha erősen hullik a haj akkor pl. tormalevél az öblítővízbe turmixolva (csíp kissé), mentalevél, ekcémás fejbőrre lándzsás útifűlevél.
Linkelek kicsit.
Hajöblítő víz recept.
Tojásos hajmosás.
Tojássampon trükkök.

 Jó kotyvasztást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...