Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Meszes szódás mosószappan fázisfotókkal


A recept az elején:
0,5 kg zsír
125 gr oltott mész
133gr mosószóda
0,7 l víz

 Kimérem a meszet és a szódát.


Rámérem a vizet és elkezdem melegíteni.
 Közben a mészdarabokat (nedves mész) nyomkodom szét a rozsdamentes kanállal.

Mikor felforr még hagyom pár percig rotyogni, míg a mészdarabok felolvadnak, és lezárom. 15 percet hagyom hűlni, közben a zsírt belerakom a szappanfőző edénybe:
Erre rászűröm a meszes-szódás vizet, ami immár nátronlúg. Mert az lesz belőle.


Elkezdem alaplángon főzni.


Ez a bugyogó állapot (mint a karfiol) jelzi az elszappanosodás kezdetét. Ezt én fél óra alaplángon való rotyogtatás után láthattam meg.

Ha nagy a hő szétesik az anyag. De kihűlve összeáll megint, a botmixer hatására. Mert ennél a szappannál nem ússzuk meg. Vagy nagyon sokat kell kevergetni. Akkor inkább botmixer takarítás....
Én ilyenkor le szoktam zárni a gázt, és kevergetem, hűl, keverem.
Botmixerrel.

Ahogy hűl, egyre jobban látszik a kisimulás, ahogy szappanná hűl az anyag.
 Mikor sima az egész, mehet a formába.
 A szappan másnap:

Ez a szappan inkább arról szól, hogy így is lehet, de ez azért nem olyan, mint a nátronlúgos.
Más minőség, de mosni azért lehet vele.
Az anyag viszont, amivel készül, ugyanolyan veszélyes lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...