Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Kakaóvajas testápoló aktív klorofillal, zöld teával

Anno készítettem a sima sárgabarackmag olajos sheavajat, mert egyrészről a sárgabarackmag olaj illatát nagyon szeretem, illik a sheához, és jól hidratál. Egy ismerős felvetette, lehetne-e ebből testápoló, emulgált, vizes. A könnyebb kenhetőség, felszívódás miatt.
Elkészült, több generációt megért, jó testápoló. Ráadásul miatta, a testápoló miatt jöttem rá arra, hogy meleg, folyékony sheából is lehet habos vajat készíteni.
Mert az emulgáló lecitinnel együtt kell olvasztani, gőz fölött. Ez alap. Mikor felolvad összekeverem kézi habverővel. Már az első alkalommal rájöttem, hogy a gőz fölött is hab lesz belőle, majd a gőzről levéve, az olajat apránként hozzáadva lágy habot kapok. De én a habos cuccokat annyira nem kultiválom, mert nem lehet a mennyiséget az adott tégelybe tölteni, hisz tele van levegővel. Viszont egy tapasztalattal több, hogy erre is rájöttem.

Kétféle vajat használok a krémekben, kakaóvajat és sheavajat. Adott volt, hogyha van sheavajas testápolóm, akkor legyen kakaóvajas is.
Bár valahol olvastam, hogy hasonló keménységű anyagokról beszélünk, de ez nem igaz. A kakaóvaj hidegen betonkemény, körömmel kell felkaparni a tégelyből, a shea szépen kiszedhető ujjal is. Van különbség. De ismerve az emulgálást, belőle is lehet testápolót készíteni.
Amit készítettem az tegnap mint hidratálókrém mutatkozott be nálam, és megkedveltük egymást.
Miután a kakaóvajnak van egy természetes, 4-6 faktoros fényvédő hatása, ez a testápoló a kora nyári napozáshoz is használható.

Klorofill, ami a címben szerepel, de még nem említettem:
A folyadék alapjaként bodzavirág forrázatot készítettem, kihűlt, leszűrtem. Ebbe a szűrt lébe tettem a friss, megmosott csalánleveleket, és alaposan összeturmixoltam. Leszűrve összekevertem hideg zöld tea forrázattal, majd ezt a levet használtam fel a testápoló alapjaként. Így van benne élő csalánlé, aminek a fogyasztását erősen javaslom a tavaszi méregtelenítéshez, annak, akinek semmi baja a csalánnal.

Így lett ez a sima testápoló klorofillban gazdag, pattanásos, egyéb problémákkal küzdő bőrre is jó hatással bíró, méregtelenítő hatású testápoló.
Hozzáteszem, a sminklemosók alapja is olaj-hígabb emulziós krém. Sőt, régen, mikor még nem voltak a piacon sminklemosók, a hidratáló krémeket vagy testápolókat vattára téve használtuk erre a célra.
Van nekem külön smink és arclemosóm, hidratálókrémem, hisz mindent tesztelek, de egy ilyen testápolóval felszerelve nem tartanék mást a polcon :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...