Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Útifüves-dióleveles csalánkrém

Tudom, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt, ezek a növények évezred óta léteznek, hasznosak és jók. Én csak szeretek velük dolgozni, napról napra látni a fejlődésüket míg teremnek, örömmel üdvözölni a változásokat. Mert egyszer alig találok pl. útifüvet (tavaly), most annyi van, hogy szedni alig bírom.

Itt nálunk kicsit lassúbb a fejlődés, nem igazán tudom hogy miért. Nem hiszem hogy általános magyarázata lenne, hisz az erdő télen melegít, nyáron hűt, magyarul kiegyenlít, más erdős területeken normál ütemű a növények fejlődése, elfogadom hogy itt lassúbb.
A krém szempontjából nincs jelentősége, csak egy érdekesség :)

A legújabb csalánkrémemben összevegyítettem pár gyógynövényt. A diólevélből rendes, olajos gyorsmacerátum készült, amit leszűrtem, ebben pedig csalán és útifű leveleket turmixoltam, majd szűrtem.

Ez lett krémmé alakítva, plusz olajokkal kiegészítve.
Olyanokkal, mint a neem olaj, ami ekcéma esetén (is) nagyon jó hatású, sűrű olaj.
Finomítatlan kakaóvaj és sheavaj, melyek vitaminokkal teli ápoló vajak, szuper hidratáló és bőrnyugtató hatással.

Összetétel: csalánlevél és útifűlevél kivonat, diólevél macerátum, kakaóvaj, sheavaj, karnaubaviasz, neem olaj, levendula-teafa illóolaj
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...